BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bluescafe Apeldoorn - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-ORIGINAL-URL:https://bluescafe.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Bluescafe Apeldoorn
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160304T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160304T235500
DTSTAMP:20160229T163822Z
CREATED:20150828T091534Z
LAST-MODIFIED:20160229T163822Z
UID:3740-1457128800-1457135700@bluescafe.nl
SUMMARY:MONKEY JOE
DESCRIPTION:vrijdag 4 maart: Monkey Joe \nhttps://youtu.be/vkSUbQC5IZo \nMonkey Joe is een bluesrock powerband en speelt nummers van o.a. Jimi Hendrix\, Chuck Berry\, Rory Gallagher\, Stevie Ray Vaughan en Cream. De band bestaat sinds 2011 en bestaat uit ervaren muzikanten. De bandleden komen uit Zwolle\, Dalfsen en Apeldoorn en staan bekend om een strakke ritmesectie en scheurende gitaarsolo’s. Ze zijn perfect op elkaar ingespeeld en zetten een strakke show neer. Monkey Joe speelt pure bluesrock met op z’n tijd een ‘crowdpleaser’\, zoals Purple Rain (Prince) of Rockin’ in the Free World (Neil Young). Monkey Joe staat op sfeervolle festivals (Lepeltje Lepeltje in Apeldoorn\, Bierfestival in Dalfsen) en in dampende kroegen (Living Room en Jack’s Music Bar in Zwolle). Monkey Joe\, Apeshit bluesrock! \nMonkey Joe bestaat uit:\nMichiel\, gitarist en zanger:\nMichiel is een Hendrix-adept. Hij laat Little Wing klinken alsof Jimi nooit is overleden. Maar hij kan meer dan dat: zingen\, swingen\, de hele blueskermis. Heeft als muziekvoorkeur The Black Crowes\, Ian Moore\, Jimi Hendrix en Stevie Ray Vaughan.\nBas\, bassist:\nBas legt de basis\, het bedje waarop de blues wordt geserveerd. Hij houdt van strakke baslijnen. Zijn brede achtergrond\, van jazz tot funk\, hoor je terug in z’n spel. Heeft als muziekvoorkeur Hozier\, Gary Moore\, Porcupine Tree\, Tom Waits.\nPierre\, drummer:\nPierre kan helemaal losgaan achter de drumkit. Let tijdens een nummer als ‘Boom Boom’ (Pat Travers) maar eens op. Maar hij staat ook bekend om zijn subtiliteit. Zo zitten in zijn gereedschapskist zelfs een paar paukenstokken… Hij heeft als muziekvoorkeur Rory Gallagher\, Joe Bonamassa en Popa Chubby.\nBart\, toetsenist:\nBart heeft Monkey Joe sinds 1 oktober 2015 versterkt met piano en Hammond. Bart speelt vanaf zijn 8ste piano en dat hoor je. Je weet pas wat je gemist hebt als je het hoort. De sound van Monkey Joe is nog meer bluesy\, completer en dynamischer. \nVrijdag 4 maart\, 22.00. Toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/monkey-joe/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160305T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160305T235500
DTSTAMP:20150905T121320Z
CREATED:20150729T142441Z
LAST-MODIFIED:20150905T121320Z
UID:3695-1457215200-1457222100@bluescafe.nl
SUMMARY:PIZZA QUICK BAND
DESCRIPTION:SONY DSC\nzaterdag 5 maart 2016: Pizza Quick Band \nhttps://youtu.be/MDdrXb4-aF4 \nPizza Quick Band?……….. what’s in a name!?! \nJe kent dat wel\, je zoekt een leuk bandje maar komt de meest fantastische\, uitnodigende\, spetterende en gezelligste bands tegen die je je maar voor kunt stellen; je ziet haast door de bomen het bos niet meer! \nPizza Quick Band is geen standaard bandje. Wij doen het anders: we spelen al 30 jaar met extreem veel speelplezier en ‘liefde voor muziek’. Ons motto is dan ook: Gewoon inpluggen\, aftikken en spelen. Een optreden van de Pizza Quick Band bijwonen is de ultieme ‘Energy Boost’. \nAls we vertellen dat een optreden van de Pizza Quick Band een gegarandeerd feest is waarbij het behang van de muren valt\, de verf van de kozijnen springt en de ramen uit de rubbers gedrukt worden\, zul je ons waarschijnlijk niet geloven…………..en dat mag. Zie dat dan maar als een gemiste kans!! \nToch nieuwsgierig geworden? Kom dan eens gezellig langs. Je zult er geen spijt van krijgen. \nwww.pizzaquickband.nl \n  \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/pizza-quick-band/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160306T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160306T193000
DTSTAMP:20160210T165510Z
CREATED:20160210T165510Z
LAST-MODIFIED:20160210T165510Z
UID:4091-1457280000-1457292600@bluescafe.nl
SUMMARY:BIG MUFFIN AND THE FAB 3
DESCRIPTION:Zondag 6 maart: Big Muffin and the Fab 3 \n \n \nBig Muffin and the Fab 3 komen uit de omgeving van Rotterdam en zijn:\nRon de Beus (zang/gitaar)\,\nPaul Heyne (drums)\,\nPeter van der Stelt (gitaar/zang) en\nFrans de Jong (bas/zang).\n\nDe eerste drie mannen hebben jarenlang veel opgetreden onder de naam the Fusebusters en Frans kunt u van onder andere the Mickey Rat Bluesband kennen. In totaal goed voor zo’n 100 jaar ervaring in binnen- en buitenland. Inmiddels zijn we ongeveer twee jaren samen aan het spelen en hebben een aantal optredens achter de rug. Onze demo van een jaar geleden is te beluisteren op Soundcloud en in maart/april staat een nieuwe studiogang op de planning om weer een aantal opnames te maken.\n\nGeïnspireerd door de blues presenteren we onder andere nummers van Robben Ford\, ZZ-Top\, Gov’t Mule\, Ronnie Earl\, Albert Collins en John Hiatt. Maar ook Marvin Gaye ontbreekt niet. Rythm ’n Blues met uitstapjes naar jazz\, soul en funk dus eigenlijk. Als ondergrond de strakke ritmesectie met daarnaast degelijk slaggitaarwerk en soms flamboyante gitaarsolo´s gecompleteert door de al dan niet meerstemmige zang is hetgene wat we brengen.  Door onze eigen sound en muziekkeuze proberen we ons te onderscheiden. De muziekkeuze en ons enthousiasme hebben al menig voetje doen bewegen en handen op elkaar doen komen. Het bijwonen van een optreden van Big Muffin and the Fab 3 is volgens de meeste van onze bezoekers een prettige tijdsbesteding.\n\nOp onze website www.bigmuffinandthefab3.nl en ook You Tube zijn een paar video’s geplaatst\, zodat een beetje gesnuffeld kan worden aan wat we live zoal doen.
URL:https://bluescafe.nl/event/big-muffin-and-the-fab-3/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160310T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160310T233000
DTSTAMP:20160219T123128Z
CREATED:20160219T123128Z
LAST-MODIFIED:20160219T123128Z
UID:4107-1457643600-1457652600@bluescafe.nl
SUMMARY:Podium vrij voor... THE ATTIC
DESCRIPTION:Donderdag 10 maart: Podium vrij voor… The Attic. \n \nThe Attic is de band rondom de nummers van Kristel Bootsveld.\nZe schrijft veelal autobiografische Engelstalige ballads & up-tempo popsongs\, met rock en country invloeden.\nKristel heeft veel ervaring als leadzangeres van coverbands\, maar met Daniel (toetsen\, zang ) en Tom (gitaar\, zang ) speelt ze haar eigen muziek.\nZe gaat pittige onderwerpen niet uit de weg\, zoals ook blijkt uit de titeltrack van het debuutalbum ‘Age of Fourteen’\, een ode aan Malala Yousafzai; Het Afghaanse meisje dat een aanslag heeft overleefd en opkomt voor educatie voor meisjes en vrouwen. \n  \nThe Attic gaat graag op pad in kleine akoestische bezetting\, maar ook vinden ze het geweldig om in voltallige bandformatie te verschijnen. \n  \nhttps://youtu.be/UVeOYhWfQkE \nAanvang 21.00 \nWellicht speel jij binnenkort ook met je band op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!?! www.bluescafe.nl\nNU: ELKE 2e en 4e DONDERDAG v.d. maand: *”PODIUM VRIJ VOOR.. ” Ruim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands!!\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op een woensdag rond 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom​  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn! **Backline aanwezig\, w.o. Hammond A100 + Leslie\, Fender Rhodes\, drums\, bas combo\, verschillende gitaarversterkers\, mikes en PA.
URL:https://bluescafe.nl/event/podium-vrij-voor-the-attic/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160311T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160311T235500
DTSTAMP:20160304T160957Z
CREATED:20160304T160957Z
LAST-MODIFIED:20160304T160957Z
UID:4123-1457733600-1457740500@bluescafe.nl
SUMMARY:Dik Korving & the Bluesbreakers
DESCRIPTION:Vrijdag 11 maart: Dik Korving & the Bluesbreakers! \nDe Bluesbreakers\n\nNiet alleen de Rijn komt bij Lobith het land binnen. Ook de blues vloeit overdadig vanuit het kleine Gelderse stadje. Al meer dan vijftien jaar spelen de Bluesbreakers op de bekende bluespodia en festivals in Nederland en in het buitenland. De band staat bekend om de grote variatie binnen hun repertoire\, van ballads tot bluesrock\, van recente knallers tot bijna honderd jaar oude traditionals. Chicago\, Texas\, Memphis\, en Deltastijlen worden moeiteloos gevarieerd en gecombineerd tot de ultieme bluesbeleving.\n\nDe Bluesbreakers staan garant voor een swingende bluesshow met een boeiende mix van bekende klassiekers\, minder bekende juweeltjes\, en verrassende eigen composities. Dit leidt tot een bluesbuffet dat zowel kenners\, liefhebbers als toevallige voorbijgangers aanspreekt.\n\nMr. Brown en Reinhard Sämisch bliezen als enige overgebleven leden van de originele bezetting de Bluesbreakers in 2011 nieuw leven in met doorgewinterde muzikanten uit het oosten van het land\, waar de blues historisch en tot op de dag van vandaag nog sterk leeft. Na de nodige try-outs in Nederland en Duitsland draaien de Bluesbreakers weer op vol bluesvermogen.\n\nDe Bluesbreakers hebben inmiddels vier albums op hun naam staan\, waarvan twee live registraties. Enkele van deze albums zijn nog beperkt leverbaar via de webshop.\n\nDe Bluesbreakers hebben met verschillende internationale acts op het podium gestaan\, waaronder:\n\n• Dr. Feelgood (UK)\n• Willie Foster (USA)\n• John Campbelljohn (Canada)\n• Keith Dunn (USA)\n• Dave Hole (Australia)\n• Marty Hall (Canada)\n• Chris Jones & Steve Baker (UK)\n• Mike Anderson Band (Denmark)\n• Stewart Barnes Band (UK)\n• DieDra (USA)\n \nvrijdag 11 maart\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/dik-korving-the-bluesbreakers/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160312T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160312T235500
DTSTAMP:20160229T170812Z
CREATED:20160229T170812Z
LAST-MODIFIED:20160229T170812Z
UID:4119-1457820000-1457826900@bluescafe.nl
SUMMARY:BLUES DOG & FRIENDS
DESCRIPTION:Zaterdag 12 maart: Blues Dog & Friends. \n \nMET OPTREDENS IN DE VORSTIN\, DE ECI CULTUURFABRIEK EN DE NORTHSEA JAZ CLUB IS BLUES DOG IN 2015 SUCCESVOL DE NEDERLANDSE ZALEN INGEGAAN EN HEBBEN METEEN INDRUK GEMAAKT MET HUN DYNAMISCHE EN ENERGIEKE PODIUMPRESENTATIE. HUN EERSTE ALBUM “WE PLAY MOORE” KREEG VEEL LOF TOEGEZWAAID IN DE USA. NUMMERS ALS “KING OF THE BLUES”\, “I COULDN’T SAY” EN “WALKING AWAY” STONDEN WEKENLANG HOOG GENOTEERD IN DE HITTRACKS TOP100. DE LAATSTE SINGLE WAS ZELFS 2 MAANDEN LANG DE MEEST GEVRAAGDE SONG OP DE BLUESRADIO.COM.  BLUES DOG ZELF HAD AL VELE DUIZENDEN FANS VOORDAT ZIJ LIVE GINGEN.   LIVE IS BLUESDOG EEN REGELRECHTE SENSATIE. MEESTERGITARIST/OPRICHTER WILBERT KIEBOOM\, MR. BLUES DOG HIMSELF\, VOERT DE BAND AAN. FRONTMAN IS DE BEVLOGEN ZANGER EN TALENTVOL GITARIST SVEN RAVENHORST DIE IN 2008 OP 16 JARIGE LEEFTIJD DE PUBLIEKSPRIJS WON BIJ DE SENA DUTCH GUITARAWARDS. EN MET DE PAS 18 JARIGE TOETSENKONINGIN JULIA ‘JUULZ’ DRIESSEN WEET JE HELEMAAL NIET WAT JE MEEMAAKT. MET HULP VAN DE GROOVY LENNARD FRANKEN OP BAS\, DIE SAMEN MET ‘DE MAN DIE HOGER SPRINGT DAN ZIJN DRUMKIT’\,  MIKE FRIEDMAN\,  ALLES VOORZIET VAN EEN RETESTRAK RITME. DE ‘FRIENDS’ ZORGEN VOOR BACKINGVOCALS\, BLUESHARP EN ZINGEN SOMS EEN PAAR NUMMERS MEE.\nMET DEZE VERRASSENDE MIX VAN ERVAREN MUZIKANTEN EN JONG TOPTALENT HAAL JE IETS MOOIS IN HUIS. NAAST EIGEN WERK MOET JE DENKEN AAN BEKEND EN ONBEKEND WERK VAN JOE BONAMASSA\, JONNY LANG\, JOHN MAYER\, JIMMY BARNES\, FREDDY KING\, VINCE GILL\, ERIC CLAPTON\, STEVE WINWOOD. IN IEDER GEVAL NIET DE VAAK PLATGESPEELDE BLUES KLASSIEKERS! EN… MET EEN VOOR DE BLUES ONGEKENDE ‘TWIST OF DEEP SOUL’.\nEEN AVOND BLUES DOG & FRIENDS. VOOR HET GEVOEL TE KORT EN TOCH LEKKER LANG HEEL ERG LEKKER! \n  \nZaterdag 12 maart\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/blues-dog-friends/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160313T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160313T200000
DTSTAMP:20160112T164421Z
CREATED:20160112T154356Z
LAST-MODIFIED:20160112T164421Z
UID:4035-1457884800-1457899200@bluescafe.nl
SUMMARY:Fog Eaters
DESCRIPTION:Zondag 13 maart: Fog Eaters. \n \n  \n \nVan Facebook: \n\nFounded in 2014\n\nBand Members:\n\nChitarra: Andrea Pititto\nBatteria: Andrea Vecchini\nVoce: Giorgio Pinna\nBasso: Tex Cavalca\n\nHometown: Mantova\n\nI Fog Eaters vengono dalla provincia di Mantova e Reggio Emilia.La passione è sempre la stessa che lega me e gli altri alla …cultura Blues.I pezzi che proponiamo sono in stile The Faboulous Thunderbirds\,Jimmie Vaughan\,Ronnie Earl\,Duke Robbilard e anche qualche pezzo inedito nostro. See More\n\nInfluences: Albert King\, Albert Collins\, Stevie Ray Vaughan\, Jimmi Vaughan\,The Faboulous Thunderbirds\n\nEmail: fogeatersblues@gmail.com\n\nFor info & booking: fogeatersblues@gmail.com\n\n😀\n 
URL:https://bluescafe.nl/event/fog-eater/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160318T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160318T235500
DTSTAMP:20160304T163256Z
CREATED:20160304T162018Z
LAST-MODIFIED:20160304T163256Z
UID:4124-1458338400-1458345300@bluescafe.nl
SUMMARY:Toaster
DESCRIPTION:Vrijdag 18 maart: Toaster. \n \nTOASTER. \nDeze drie heren doen niets liever dan goeie rocksongs vol energie vanaf de bühne het publiek in slingeren.\nVanaf 2010 ontmoeten The Foo Fighters en The Beatles\, John Mayer en Van Halen\, Jimi Hendrix en  Queen elkaar in de muziek van Toaster. Dit heeft inmiddels geresulteerd in het debuutalbum “Fried Air”\, uitgebracht in eigen beheer.  And there’s more where that came from: momenteel wordt er hard gewerkt aan een EP. Net als op “Fried Air” zal Toaster ook hier de belgische topproducer Werner Pensaert voor de mix benaderen.\nLive Toaster beleven is intens\, energiek en stevig.\nPop en rock uit de gloriedagen vers geserveerd.\nEen must-see en must-hear!!! \n \nVrijdag 18 maart\, toegang vrij. \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/toaster/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160319T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160319T235500
DTSTAMP:20160319T154407Z
CREATED:20160319T154407Z
LAST-MODIFIED:20160319T154407Z
UID:4155-1458424800-1458431700@bluescafe.nl
SUMMARY:MOJO HAND (La Blusa gecancelled)
DESCRIPTION:zaterdag 19 maart: Mojo Hand. \nHelaas\, door ziekte van een van de bandleden heeft La Blusa voor vanavond moeten afzeggen. Veel beterschap\, drummer! \nMaar Jan heeft een uitstekende vervanging gevonden: Mojo Hand! Mooi dat jullie willen invallen mannen. Maak er een spetterend feest van! \nMOJO HAND is een 4 mans bluesband met een vracht aan muzikale ervaring en speelt de Blues met passie\, plezier en vooral Blues. \nMet een keuze uit Swing Blues\, Funky Blues\, Texas Blues en meer\, komen naast eigen werk ook bewerkte nummers van bekende blues grootheden aan bod. Lekker gevarieerd en dansbaar!!! \nDoor de uitgebreide instrumentale bezetting (gitaar\, Hammond\, piano\, bluesharp\, drums\, bas en tweemaal zang) is de sound smaakvol divers en is een optreden nooit saai. Lovende kritieken bevestigen dat! \nErvaar The Blues Experience met MOJO HAND. \n  \nMOJO HAND is: \nFrank Reemers     Gitaar en zang \nJoep de Greef      Zang\, toesten en bluesharp \nJoop de Graaf      Bas \nMathieu van Uden Drums \n  \nwww.mojohand.nl \n \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/mojo-hand-la-blusa-gecancelled/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160320T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160320T193000
DTSTAMP:20160210T173747Z
CREATED:20160210T173537Z
LAST-MODIFIED:20160210T173747Z
UID:4095-1458489600-1458502200@bluescafe.nl
SUMMARY:REMEDY
DESCRIPTION:Zondag 20 maart: Remedy. \n \nEen originele bluesrock coverband waar kwaliteit en plezier bovenaan staan.\nKijk\, dans\, drink en geniet van onze muzikale uitspattingen!\nBlue monday of bad hairday? Staan je dansschoenen te trappelen om erop  uit te gaan? Heb je dorst? Of is het tijd om je oren eens goed te verwennen?\nWhatever it is… We have the Remedy!\nRemedy = chaotisch creatief\, origineel en energiek\nIeder van ons is opgegroeid met muziek. Muziek is ons voedsel  zeg maar.\nNa een lange zoektocht\, veel ervaring rijker en met een  duidelijk muzikaal doel voor ogen\, vonden wij elkaar en zo  vormden wij de formatie Remedy! Remedy speelt bij jou op zolder\, achterin de tuin of gewoon in je  woonkamer\, maar meestal op feesten en festivals of in het café  bij jou in de buurt.\n\nWij bestaan uit 5 man :   Saskia Heemskerk – zang\, Gijs van der Sluis – bas\, Kees Tijsterman – drums\, Nick Bal – gitaar en Hans Jongepier – toetsen.\n\nJoe Bonamassa\, Ana Popovic\, Beth Hart en Susan Tedeschi zijn  o.a. grote artiesten die ons inspireren.\nRemedy speelt bluesrock – een lekkere stevige blues met een vet  randje rock.
URL:https://bluescafe.nl/event/remedy/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160324T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160324T235500
DTSTAMP:20160309T150303Z
CREATED:20160309T150303Z
LAST-MODIFIED:20160309T150303Z
UID:4144-1458853200-1458863700@bluescafe.nl
SUMMARY:Podium vrij voor... Blind Lemon
DESCRIPTION:Donderdag  24 maart: Podium vrij voor… Blind Lemon’s Blues & Soul Band! \n \nBlind Lemon\, voluit – Blind Lemon’s Blues & Soul Band – speelt frisse blues en soul muziek in  diverse stijlen. De naam verwijst met een knipoog naar Blind Lemon Jefferson\, die begin 1900 een toonaangevende blueszanger was en grote invloed heeft gehad op de bluesmuziek. De band beperkt zich echter niet tot deze oer-blues\, maar speelt “alles” wat daarna gemaakt is. Het repertoire bestaat uit orginele keuzes uit het werk van onder andere Beth Hart\, Clapton\, Keb Mo en John Mayer. Ook soul nummers van Salomon Burke en Etta James worden verkend. De samenstelling van de band is al even divers als het repertoire. De leden van Blind Lemon hebben hun sporen in de muziek verdiend in allerlei bands. Hier speelden zij van pop\, rock\, rock&roll tot Nederlandse smartlappen. Begin 2014 kwamen zij elkaar tegen en besloten zij terug te keren tot hun favoriete muziek: blues. Door hun verschillende achtergrond en inbreng is Blind Lemon een hele verrassende\, frisse bluesband geworden. De vier leden van de band zijn: Hubèrt van Hees op drums\, Roland Kok op bas\, de (tweeentwintigjarige!) Britt Litjens op toetsen en mondharmonica en Walter van der Hoeven op gitaar. Alle vier de bandleden zingen en meerstemmige zang wordt niet uit de weg gegaan.  Een band dus die zorgt voor een avond heerlijke blues muziek! \nWellicht speel jij binnenkort ook met je band op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!?! www.bluescafe.nl\nNU: ELKE 2e en 4e DONDERDAG v.d. maand: *”PODIUM VRIJ VOOR.. ” Ruim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands!!\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op een donderdag rond 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom​  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn! **Backline aanwezig\, w.o. Hammond A100 + Leslie\, Fender Rhodes\, drums\, bas combo\, verschillende gitaarversterkers\, mikes en PA.
URL:https://bluescafe.nl/event/podium-vrij-voor-blind-lemon/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160325T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160325T235500
DTSTAMP:20151223T171844Z
CREATED:20151130T151146Z
LAST-MODIFIED:20151223T171844Z
UID:3964-1458943200-1458950100@bluescafe.nl
SUMMARY:THE SHUFFLE KINGS
DESCRIPTION:Vrijdag 25 maart THE SHUFFLE KINGS \n \nTHE SHUFFLE KINGS http://shufflekings.nl/  zijn  een vaste waarde  aan het worden. Elk jaar lieten  de band leden steeds weer  een uitstekende indruk achter. De “Shuffle Kings” spelen diverse soorten blues met een rock-tintje. De band leden zijn beslist geen onbekenden uit de Muziekscene! \nSimon Friedman: gitaar en zang – is leider en oprichter van de band die nu al meer dan een 20-tal jaren bestaat. Kees Schadee: speelde keys in diverse A’damse bluesbands (oa. Weekend Warriors) Wil van Dijk: drums \, \nRinus Groeneveld draait al langere tijd mee in de jazzscene. Hij was betrokken bij de band ‘Dulfer and the Perikels’\, speelde samen met o.a. Hans Dulfer\, Han Bennink \, Candy Dulfer en Pierre van der Linden. Hij vertolkte een belangrijke rol bij het Werktheater\, trad op bij nationale en internationale jazz- en blues festivals en werd door Volkskrant lezers in 1985 tot de beste tenorsaxofonist van Nederland uitgeroepen. \nMartijn Apituley is een semi-prof basgitarist met een professionele instelling. Stijl: Rock\, Blues\, Soul\, Funk\, Afrikaans\, Salsa enz.Met hem kan je vele kanten op en hij heeft in vele groepen gespeeld met evenzovele stijlen. Hij heeft ook een goed oor voor arrangementen. Heeft gespeeld in o.a: The Cup Cakes\, GaGa\,  ¡OYE!\, Marcel Scherpenzeel Band\, De Grote Meester. \nDe bandleden zijn ook vaste gasten in de Harmonie-Edam en de Waterhole-Amsterdam. \nDe leden van de band zijn vaak te horen bij diverse Jam-sessies in en om Amsterdam.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-shuffle-kings-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160326T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160326T235500
DTSTAMP:20160321T203033Z
CREATED:20150909T125955Z
LAST-MODIFIED:20160321T203033Z
UID:3805-1459029600-1459036500@bluescafe.nl
SUMMARY:JJ SHARP BAND
DESCRIPTION:ZATERDAG 26 maart 2016: JJ SHARP BAND  Blues & More \nBekijk en beluister de video! \n \nNa de Farewell Tour\, eind mei 2015\, van 12BBB komt Jan J. Scherpenzeel terug met de JJ SHARP BAND met een verrassende bezetting … \nJJ Sharp (Jan J. Scherpenzeel) bluesman van het eerste uur met ruim 45 jaar ervaring in diverse succesvolle formaties\, o.a. Blazing Aces en OBERG\, maakt na 10 jaar als frontman\, zanger\, harmonicaspeler\, componist\, tekstschrijver en de motor van de Twelve Bar Blues Band een doorstart met een nieuw repertoire en een verrassende bezetting. \nDe opzet was om een ander geluid neer te zetten dan met 12BBB en dat is mede dankzij de inzet van de overige bandleden goed uitgepakt. JJ Sharp heeft een goed doorleefde Bluesstem\, daarbij zijn de vocalen zeer treffend\, goed verstaanbaar en waar het nodig is voelbaar en dat is voor veel blanke zangers niet altijd merkbaar. In combinatie met heerlijk mondharmonicawerk weet hij het publiek in extase te brengen. \nDe complete ritmesectie van 12BBB heeft er geen minuut over na hoeven denken om de overstap naar de JJ SHARP BAND te maken\, aangevuld met een sterk spelende saxofonist is de band klaar om opnieuw het publiek voor zich te winnen. \nGitarist Randy Pears krijgt eindelijk de ruimte om zijn solokunsten te laten zien\, wat er bij 12BBB nogal eens bij in schoot. Hij speelde o.a. als gitarist in de House-Band van de helaas te vroeg overleden Chicago-Bluesgitarist Ronald Abrams. Deze gaf hem de mogelijkheid te proeven van de zuiverste blues-bron die er aanwezig was. (Abrams had o.a. met Muddy Waters\, Jimmy Reed\, Jimmy Johnson\, James Cotton en Johnny Dollar gespeeld). Onder de vleugels van JJ Sharp zal hij zijn missie als een ‘must see\, allround blues gitarist’ verder vorm gaan geven. \nSaxofonist Arjan de Swart\, ook bekend als Pepperoni\, speelt zowel sopraan\, alt\, tenor en bariton sax\, heeft inmiddels na 38 jaar saxen zeer veel praktijk ervaring. Hij speelde o.a. op het North Sea Jazz Festival en deed vele optredens in binnen- en buitenland. Kenmerkend is de veelzijdigheid van deze toeteraar die zich gespecialiseerd heeft in funk\, blues & Jazz improvisaties. \nBassist Patrick “Sideburn” Obrist ontving in 2012 de DBF award voor beste bassist. Speelde o.a. in Fat Harry & the Fuzzy Licks en de Robert Fossen Bluesband. Als sessie muzikant speelde hij in binnen- en buitenland o.a. met Eugene Hideaway Bridges\, Jake Walker en Eric Steckel. Samen met Jeffrey van Duffelen vormt hij de gedroomde ritmesectie. \nDrummer Jeffrey van Duffelen is uitgegroeid tot een volwaardig sessie- en studiomuzikant die met vele grootheden heeft samengewerkt. Ook op de internationale podia heeft hij zijn sporen ruimschoots verdiend als begeleidings muzikant van o.a.: Joseph Bowie (DeFunkt)\, Barry Mc Cabe\, Mick Taylor (ex-Rolling Stones gitarist)\, Snowy White (ex-Pink Floyd en Thin Lizzy gitarist). \nJJ SHARP lead vocals & harmonica – Randy Pears lead guitar – Patrick “Sideburn” Obrist bass – Arjan de Swart saxophone – Jeffrey van Duffelen drums \nhttps://www.facebook.com/pages/JJ-SHARP-BAND/866328530057020?fref=ts \nAanvang 22.00\, toegang € 5.
URL:https://bluescafe.nl/event/jj-sharp-band/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160328T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160328T190000
DTSTAMP:20160305T131753Z
CREATED:20160304T170329Z
LAST-MODIFIED:20160305T131753Z
UID:4126-1459180800-1459191600@bluescafe.nl
SUMMARY:Tim O'Connor
DESCRIPTION:Maandag (!) 28 maart: Tim O’Connor. \nWat een moed om op een maandag in het Bluescafe te willen optreden! Maar het is natuurlijk tweede Paasdag. 😉 Toch is het ook wel een heel aparte vogel die dat wil. Lees zelf maar. Het lijkt mij erg de moeite waard om met deze man en zijn muziek kennis te maken. \n \nTim O’Connor\, de liftende dichter. \nTim O’Connor\, van oorsprong een Iers-Amerikaanse folklorist/bluesmusicus\, is geboren in Chicago en opgegroeid in ‘Hollyweird”. Hij heeft in acht jaar van zijn leven bijna meer dan een half miljoen kilometers afgelegd en daardoor meer dan 26 landen\, liftend bezocht. Drie van zijn liedjes zijn te horen in de film “Dead Calm”\, een thriller met Nicole Kidman\, Sam Neill en BillyZane.\nIn de zomer van 1999 is Tim met zijn zeilboot\, waar hij nu in Nederland op woont\, helemaal alleen vanaf Nantucket Island de Noord Atlantische Oceaan overgestoken. Over dit waanzinnige avontuur heeft hij onlangs tien boeken geschreven. Deze boeken\, inclusief zijn cd’s en dvd’s\, bevatten liedjes en verhalen over ‘The Hitchhiking Poet”. Deze liftende dichter en folkorist/bluesmusicus is een laatbloeier met gevoel voor humor\, zoals hij zelf zegt. \nHij kan overleven door het schrijven en het spelen van zijn eigen voorstelling. \n \nMaandag 28 maart (tweede Paasdag)\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/tim-oconnor/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
END:VCALENDAR