BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bluescafe Apeldoorn - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Bluescafe Apeldoorn
X-ORIGINAL-URL:https://bluescafe.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Bluescafe Apeldoorn
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160501T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160501T193000
DTSTAMP:20160421T111751Z
CREATED:20160421T111602Z
LAST-MODIFIED:20160421T111751Z
UID:4219-1462118400-1462131000@bluescafe.nl
SUMMARY:Ramblin' Cis
DESCRIPTION:Zondag 1 mei: Ramblin’ Cis. \n \nAl vele jaren maken Ton van Nerven en Franciscus Lalaär muziek. Als authentiek bluesduo speelden ze al 15 jaar onder de naam Tone ‘n Cis. Met dik 500 optredens achter de rug hebben Ton en Franciscus een groot muziekrepertoire opgebouwd. \nFranciscus heeft jaren gespeeld bij Odessa. Steeds meer  is hij zich gaan richten op de blues met zijn compaan en vinden het heel belangrijk om deze zo authentiek mogelijk te laten klinken. Nummers van o.a. B.B King\, Robert Johnson en Jimi Hendrix  genieten hun voorkeur\, maar vooral eigen nummers.  De muziek die ze brengen is semi-akoestisch\, zodat authenciëteit gewaarborgd is. Vooral in kleine café’s komen ze goed tot hun recht\, maar ook in grotere locaties komen ze prima uit de verf. De 30 jarige Koen Jacobs bespeelt de Bluesharp subtiel. Als trio zijn zij verder gegaan en hebben zich verder ontwikkeld . Hun naam is veranderd in Ramblin Cis. Inmiddels zijn zij een aantal jaren verder en zijn zij een nieuwe weg ingeslagen. Met meer eigen nummers en nog meer energie gaan ze verder terug naar de roots. Ramblin’ Cis gaat geheel semi-akoestisch te werk en brengt het publiek terug naar de beginjaren van de blues. Daarnaast zijn deze 3 heren een groot liefhebber en kenner van de roots muziek uit de jaren 30′ 40′ 50′ & 60′. Ze beheersen de techniek van de oude legendes en gaan door waar zij zijn gestopt. Hun repertoire betaat uit eigen nummers en covers geïnspireerd door de oude Blues / West Coast / Country songs.\nRamblin’ Cis wordt gewaardeerd door iedere blues/roots liefhebber!\n\nFranciscus Lalaär:  zang / gitaar / slide\nTon van Nerven: zang / gitaar\nKoen Jacobs: Bluesharp\n\nVooral de passie  drijft hun\, BLUES VANUIT HET HART!\n\nAanvang 16.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/ramblin-cis-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160505T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160505T235500
DTSTAMP:20160505T141911Z
CREATED:20160406T151238Z
LAST-MODIFIED:20160505T141911Z
UID:4191-1462476600-1462492500@bluescafe.nl
SUMMARY:Girotime / Jamsession
DESCRIPTION:Donderdag 5 mei: jamsessie. Vandaag zijn de wielerploegen van de Giro voorgesteld. Zullen we er een superspeciale Girotime / BC-jamsession van maken? Kom allemaal\, en breng je instrumenten mee! \nAanvang 19.30. Toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessiefreedom-in-music-3/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160506T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160506T235500
DTSTAMP:20160406T182518Z
CREATED:20160406T182518Z
LAST-MODIFIED:20160406T182518Z
UID:4192-1462572000-1462578900@bluescafe.nl
SUMMARY:The Rockaways
DESCRIPTION:Vrijdag 6 mei: the Rockaways. \n \nThe ROCKAWAYS. Een bluesrockformatie rond Hans van Lier http://www.hansvanlier.nl  en Lourens Leeuw. De band bespeelt de kleinere podia in stad en ommeland met een vertrouwd repertoire van blues- en popcovers.Hans van Lier is een veelzijdig bluesgitarist. De blues is zijn vak\, en hij beheerst het als weinig anderen.\nZijn solo’s zijn vaak lyrisch en ingetogen\, maar als de blues erom vraagt klinken ze rauwer dan de ruwste Delta-blues. Ze worden echter altijd gekenmerkt door veel gevoel voor melodie.\nAls inspiratiebron noemt hij bluesgitaristen als BB King\, Albert Collins\, Elmore James\, Luther ‘Guitar’ Johnson en Stevie Ray Vaughan. De bezetting :Hans van Lier\, Lourens Leeuw\, Harrie Groenewold\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-rockaways-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160507T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160507T235500
DTSTAMP:20160406T182842Z
CREATED:20160406T182842Z
LAST-MODIFIED:20160406T182842Z
UID:4193-1462658400-1462665300@bluescafe.nl
SUMMARY:The Rude Move
DESCRIPTION:Zaterdag 7 mei: the Rude Move. \nhttps://youtu.be/fe7jc99EEu8 \nThe Rude Move http://www.therudemove.nl/ https://www.facebook.com/liketherudemove https://www.facebook.com/events/412824482175482/ is opgericht in november 2008 door gitarist Dennis Gosens. Dennis speelde toen al 10 jaar in The Rude Blues Band\, maar hij besloot dat hij meer de BluesRock kant op wilde met zijn gitaarspel. The Rude Move begon als een driekoppige band\, maar na twee jaar bedacht de band dat ze een aparte zanger wilde\, zodat Dennis zich meer op zijn gitaarspel kon concentreren. In de afgelopen jaren hebben ze hard gewerkt aan het geluid en de stijl van de band om te zorgen dat het staat als een huis: Blues/BluesRock met af en toe een rumba of een stevige Rock ‘n Roll song!\nEr is nog maar een ding dat ze willen doen en dat is … Speeeellllluuuuuhhh!!!\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-rude-move-3/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160508T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160508T193000
DTSTAMP:20160502T225351Z
CREATED:20160502T220222Z
LAST-MODIFIED:20160502T225351Z
UID:4230-1462723200-1462735800@bluescafe.nl
SUMMARY:Bex Marshall gaat niet door.
DESCRIPTION:Het op zondag 8 mei geplande optreden van Bex Marshall gaat niet door. Door familie-omstandigheden is de tour op het continent afgebroken.
URL:https://bluescafe.nl/event/bex-marshall-gaat-niet-door/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160512T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160512T235500
DTSTAMP:20160407T141535Z
CREATED:20160407T141535Z
LAST-MODIFIED:20160407T141535Z
UID:4203-1463086800-1463097300@bluescafe.nl
SUMMARY:Podium vrij voor ...
DESCRIPTION:Wellicht speel jij binnenkort ook met je band op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!?! www.bluescafe.nl\nNU: ELKE 2e en 4e DONDERDAG v.d. maand: *”PODIUM VRIJ VOOR.. ” Ruim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands!!\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op een donderdag rond 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom​  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn! **Backline aanwezig\, w.o. Hammond A100 + Leslie\, Fender Rhodes\, drums\, bas combo\, verschillende gitaarversterkers\, mikes en PA.
URL:https://bluescafe.nl/event/podium-vrij-voor-8/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160513T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160513T235500
DTSTAMP:20160412T183641Z
CREATED:20160406T183350Z
LAST-MODIFIED:20160412T183641Z
UID:4194-1463176800-1463183700@bluescafe.nl
SUMMARY:Carve
DESCRIPTION:Vrijdag 13 mei (!): Carve \n \n  \nCARVE: http://www.carvemusic  is een Apeldoornse rockband met roots in (hard-)rock\, funk en blues.Heavy gitaar riffs\, stuwende ritmes\, meerstemmige vocalen en mooie ballads zijn de belangrijkste ingrediënten van de muziek van Carve. De band bestaat uit: Richard (zang)\, Ray (gitaar)\, Wouter (gitaar)\, Francis (backing-vocals)\, Geertjan (bas) en Hans (drums). Carve heeft de laatste jaren veel gespeeld op zowel nationale als internationale podia. Ook hebben ze regelmatig het podium gedeeld met andere muzikanten zoals bijvoorbeeld: Rob Goedkoop\, Paulo Mendonca\, Richie Kotzen en de Zweedse hardrock band Skintrade.\nCarve is gestart als cover band en werd in 2012 uiteindelijk derde bij de landelijke competitie “the Dutch Battle of the Coverbands”. Daarna heeft de band definitief de keuze gemaakt voor eigen repertoire. Carve heeft in het verleden al vaker in het Apeldoornse Bluescafe gestaan.\nCarve is een enthousiaste swingende rock & fun(k) band. “The Magnificant Seven”\, ofwel een combinatie van zeven gedreven en ervaren muzikanten.\nGeïnspireerd door heavy rock\, soul en funk hebben wij onze eigen stijl en sound ge-carved. Wij komen niet optreden\, maar brengen live een enthousiaste\, spontane en altijd weer verassende Rock Show !\nNaast de passie voor muziek zijn ook onze fans en hun feedback erg belangrijk voor ons. Op onze Facebook pagina ( www.facebook.com/carvemusic ) delen zij daarom ook zoveel mogelijk met iedereen die in de band en hun muziek geïnteresseerd is.\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/carve-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160514T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160514T235500
DTSTAMP:20160321T202820Z
CREATED:20160126T160514Z
LAST-MODIFIED:20160321T202820Z
UID:4071-1463263200-1463270100@bluescafe.nl
SUMMARY:ULRICH ELLISON AND TRIBE (US)
DESCRIPTION:Zaterdag 14 mei: Ulrich Ellison and Tribe (US). Heel speciaal! \nHet is geen geheim dat Austin TX een van de belangrijkste music hotspots van de wereld is als het gaat om blues\, americana en roots muziek. De muziekstad is beroemd als thuishaven van muziek iconen en opkomende toekomstige muziek legendes. Door een reeks van gebeurtenissen en een jazz beurs\, arriveert de geboren en getogen in Graz\, Oostenrijk gitarist Ulrich Ellison (zijn voorouderlijke wortels gaan terug tot Ierland) in  2007 in Austin. Texas. Als een van de weinige Europeanen in deze concurrerende scène\,  produceert Ellison  tussen het geluid van “swampy Grooves en  Texas cool “ een eigen uniek geluid: een mix van Americana  vermengd  met een Europese touch. Gebaseerd op de bluesrock traditie\, met psychedelische en Keltische elementen. Met zijn uitstekende gitaarwerk wint hij diverse prijzen en onderscheidingen. Zoals: #1 “Blues/Soul/Funk Act” in de 2015 Austin Music Awards en “#4 Best New Band” in 2014. Ulrich Ellison en zijn Tribe hebben een trouwe en omvangrijke aanhang om zich verzameld\, en spelen zowel  in Austin en de rest van de VS als in Europa in de belangrijke clubs en op diverse festivals. In 2012 in Europa nog als openingsact voor Uriah Heep en  Nazareth. \nTot nu toe heeft hij drie albums uitgebracht onder zijn eigen naam. Zijn band “The Tribe bestaat Michelle Alany die met het trans-Siberische Orchestra speelde; bekroonde drummer Mike Davila\, die in 2012 de wereldwijde Mapex „Drummer Of Tomorrow“ competitie heeft gewonnen; en bas vrouw Sabine Ellison\, bekend van haar werk met Bloo Voodoo en Austin blues ster Birdlegg. En werkt op regelmatige basis samen met verschillende gastmuzikanten zoals John Nelson (Thievery Corporation\, Poi Dog Pondering) en toetsenist Winton Reynolds. \nZie ook: http://www.rockvideos.at/ulrich-ellison/ \nWebsite: http://ulrichellison.com/ \nAanvang: 22:00; voor de fijnproevers! Toegang € 10 inclusief een consumptie.
URL:https://bluescafe.nl/event/ulrich-ellison-and-tribe-us/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160516T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160516T193000
DTSTAMP:20160502T225148Z
CREATED:20160502T225027Z
LAST-MODIFIED:20160502T225148Z
UID:4231-1463414400-1463427000@bluescafe.nl
SUMMARY:Hitchhiking Poet ft. Wal Rus.
DESCRIPTION:Maandag 16 mei: Tim O`Connor aka the Hitchhiking Poet featuring Wal Rus. \nOpnieuw: wat een moed om op een maandag in het Bluescafe te willen optreden! Maar het is natuurlijk tweede Pinksterdag. 😉 Toch is het ook wel een heel aparte vogel die dat wil. Lees zelf maar. Het is erg de moeite waard om met deze man en zijn muziek kennis te maken. Kan ik nu met meer zekerheid zeggen. \n \n \nTim O’Connor\, van oorsprong een Iers-Amerikaanse folklorist/bluesmusicus\, is geboren in Chicago en opgegroeid in ‘Hollyweird”. In acht jaar van zijn leven heeft hij meer dan een half miljoen kilometers afgelegd. En daardoor meer dan 26 landen liftend bezocht. Drie van zijn liedjes zijn te horen in de film “Dead Calm”\, een thriller met Nicole Kidman\, Sam Neill en BillyZane.\nIn de zomer van 1999 is Tim met zijn 16m-zeiljacht\, helemaal alleen vanaf Nantucket Island de Noord Atlantische Oceaan overgestoken. Hij woont nu op het zeiljacht in de haven van Vlaardingen. Al deze waanzinnige avonturen (en zijn voorgeschiedenis) heeft hij in tien boeken geschreven. Deze uitgaven\, en ook zijn cd’s en dvd’s\, bevatten liedjes en verhalen over ‘The Hitchhiking Poet”. Hij bindt zijn boeken zelf in. Deze liftende dichter en folkorist/bluesmusicus is een laatbloeier met gevoel voor humor\, zoals hij zelf zegt. Zie: http://www.hitchhikingpoet.com/ \nHij trad op 2-de Paasdag ook al op in het Bluescafe en ontmoette toen Dirk (den Heijer\, aka Wal Rus). Ook een laatbloeier\, en dat klikte meteen. Eén song samen werden er twee\, vervolgens drie\, enz. Dirk maakt het BluesCafe sinds een tijdje onveilig met z’n bluesharpjes. De vaste bewoners van het BC kennen Dirk / Wal Rus vast wel. Van het jammen\, en van het spontane optreden met Johnny Clarke van de Outlaws (“Alaska” op 24 april). Dirk voegt meerwaarde toe aan de songs van Tim. Dus… er zullen weer een aantal nummers samen gespeeld worden. \n \nNieuwsgierig? Kom en luister op tweede Pinksterdag. \nAaanvang 16.00. Toegang vrij. Het wordt vast een leuke blues middag. Enjoy! \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/hitchhiking-poet-ft-wal-rus/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160518T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160518T235500
DTSTAMP:20160514T090803Z
CREATED:20160406T184150Z
LAST-MODIFIED:20160514T090803Z
UID:4195-1463605200-1463615700@bluescafe.nl
SUMMARY:Anima Mundi (Cuba)
DESCRIPTION:Woensdag 18 mei: Anima Mundi\, van Cuba! \n \nANIMA MUNDI:  PROGRESSIVE & SYMPHONIC ROCK UIT CUBA \n\nAnima Mundi is opgericht in 1996 door 5 vrienden van het conservatorium. De band combineert symfonische rock met Keltische en traditioneel Cubaanse invloeden in haar muziek. Progressieve/symfonische rock met grenzeloze passie\, dynamiek en temperament. \n\nMet hun derde album ‘The Way’ uit 2010 nestelde de band zich aan de top. Anima Mundi wist menig liefhebber te overweldigen. Het album voerde in verschillende landen wekenlang de progressieve hitlijsten aan en de band kon rekenen op de aandacht van veel radiostations. In 2011 was de eerste Europese tour een feit. De live optredens werden met groot enthousiasme ontvangen. In 2013 verscheen het vierde studio album ‘The Lamplighter’\, dat ook weer zeer goed ontvangen werd door de vakpers en publiek.\n\nTwee maal behaalde Anima Mundi – met The Way en The Lamplighter – de award voor de beste rock CD van het jaar van Cubadisco (Cuban Grammy) georganiseerd door Cuban Institute of Music.\n\nIn 2016 bestaat Anima Mundi 20 jaar. Het concert op 18 mei in het Bluescafé in Apeldoorn  maakt onderdeel uit van de jubileumtour in het kader van het 20-jarige bestaan van de band en de release van het nieuwe album “I me myself”. \n\nhttps://www.youtube.com/watch?v=ljSwL87doGw\n\nLineup:\nRoberto Díaz: Acoustic and electric guitars\, Steel Guitar\, Spanish guitar\, sounds effects and vocals.\nVirginia Peraza: Grand piano\, El. piano\, Rhode\, Mellotron\, Hammond organ\, synthetizers and sounds effects.\nYaroski Corredera: Bass guitar.\nMarco Alonso: Drums\, percussion and Saxophone.\nMichel Bermudez: Lead vocals.\n\nAanvang 21.00 uur entree 10\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/anima-mundi-cuba/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160519T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160519T235500
DTSTAMP:20160406T184359Z
CREATED:20160406T184359Z
LAST-MODIFIED:20160406T184359Z
UID:4196-1463686200-1463702100@bluescafe.nl
SUMMARY:Jamsessie / Freedom in Music
DESCRIPTION:Donderdag 19 mei: jamsessie. \nAanvang: 19.30. Toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessie-freedom-in-music/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160520T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160520T235500
DTSTAMP:20160406T185350Z
CREATED:20160406T185350Z
LAST-MODIFIED:20160406T185350Z
UID:4197-1463781600-1463788500@bluescafe.nl
SUMMARY:The Highway Gang
DESCRIPTION:Vrijdag 20 mei: the Highway Rythm and Blues Gang. \n \nTHE HIGHWAY GANG /The Highway Rhythm & Blues Gang http://www.highwaygang.nl Facebook: https://www.facebook.com/pages/Highway-Gang/129665180484365?fref=ts \nDe stijl van de Gang laat zich nu merendeels typeren als swing & jump blues. Little Charlie\, Rod Piazza\, WilliamClarke\, James Harman\, Kid Ramos\, Ryan Hartt\, Paladins e.a\, zijn de artiesten en bands die voor The Highway Gang duidelijk een bron van inspiratie zijn.Kortom\, The Highway Gang is volgens zeggen\, duidelijk geen band van dertien in een dozijn.Een strakke ritme sectie\, meerdere zingende bandleden\, gitaar\, mondharmonica en toetsenwerk van hoog nivo geven de band een diversiteit die je in het huidige blues circuit niet vaak meer tegen komt. De “Gang” is daarom een graag geziene band\, overal daar waar blues gewaardeerd wordt.\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-highway-gang/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160521T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160521T235500
DTSTAMP:20150914T212333Z
CREATED:20150914T212333Z
LAST-MODIFIED:20150914T212333Z
UID:3846-1463868000-1463874900@bluescafe.nl
SUMMARY:ED BAKER and the BOOGIE MACHINE
DESCRIPTION:zaterdag 21 mei: Ed Baker and the Boogie Machine \nhttps://youtu.be/tuZdTpzzMcE \nEd Baker and the Boogie Machine bezit het authentieke geluid van de swing-bands uit de jaren 50 van de vorige eeuw. Aangevoerd door Mr. Ed Baker\, hèt aankomende blues-zangtalent van Nederland. De Boogie Machine bestaat uit routiniers waaronder Boogie Woogiepianist Martienes de Wit. Er worden dan ook de nodige boogies gespeeld. De muzikaliteit van deze heren en de interactie onderling zorgt voor een hoge dosis improvisatie op het raakvlak van Blues\, Jazz en Swing. Een optreden van Ed Baker and the Boogie Machine staat garant voor een avond swingen op opzwepende muziek from the fifties.
URL:https://bluescafe.nl/event/ed-baker-and-the-boogie-machine/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160522T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160522T200000
DTSTAMP:20160210T171704Z
CREATED:20160210T171704Z
LAST-MODIFIED:20160210T171704Z
UID:4093-1463932800-1463947200@bluescafe.nl
SUMMARY:THE HOOK
DESCRIPTION:Zondag 22 mei: The Hook \n \nEen band van alle leeftijden. Van 21 jaar tot 65 jaar\, het kan gewoon! En de band scheurt\, rockt en haakt je er aan! Maar we zijn ook thuis in de blues.  Met  nummers van o.a.  Queens Of The Stone Age\, Triggerfinger\, John Lee Hooker en Gary Clarck Jr. maar ook nummers van The Kinks \,The Cream en andere hippymuziek. De naam van de band wijst op de roots van drummer en bandleider Henk Kruidenier\, de Achterhoek.\n\nWe zijn dan wel een coverband\, maar de doorsnee covers vind je bij ons niet. Ons repertoire is eigenzinnig\, de nummers zijn vaak niet zo bekend of helemaal niet\, maar naar onze smaak. Met bekendere nummers hebben we iets gedaan.  Deze band mag je niet missen!\n\nThe HOOK bestaat uit:\n\nPatrick Bruijsten: Leadgitaar.\n\nJohannes Looijenga: 2e gitaar.\n\nJim Hartwig: Zang.\n\nSander Nijeboer: Basgitaar.\n\nHenk Kruidenier: Drums.\n\nhttps://www.facebook.com/211365885568315/videos/981130378591858/
URL:https://bluescafe.nl/event/the-hook/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160526T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160526T235500
DTSTAMP:20160526T072511Z
CREATED:20160406T190607Z
LAST-MODIFIED:20160526T072511Z
UID:4198-1464296400-1464306900@bluescafe.nl
SUMMARY:MISSISSIPPI BIGFOOT
DESCRIPTION:Donderdag 26 mei: Missippi Bigfoot \n \nMississippi Bigfoot is in de lente van 2015 ontstaan na een optreden op Ground Zero in Clarksdale. Kort daarop trokken ze de studio in voor de opnamen van hun debuutalbum ‘Population Unknown’. Dit album werd opgenomen in de legendarische Ardent Studios in Memphis.\nMississippi Bigfoot bestaat uit 5 zeer ervaren Amerikaanse muzikanten. Zangeres Christina Vierra uit Boston is in het bezit van een krachtige en soulvolle stem en bovendien een geboren entertainster. Gitarist Ashley Bishop speelde met ‘Blind Mississippi Morris’ en beschrijft zijn stijl van spelen als Chunky Funky\, Hill Country\, Juke Joint\, Delta Blues met een vleugje Memphis. Drummer Doug McMinn toerde als17-jarige al met zijn vader en was actief in de bands van Mojo Buford en Reba Russell.\nGitarist Johnny Holiday speelde aan de zijde van Albert Collins\, Jeff Healey en zelfs BB King. Zijn versie van ‘Candyman Blues’ vinden we terug in de film ‘Walk The Line’. Als we deze gitarist in een vakje moeten plaatsen kiezen we voor de echte ‘Texas Blues Style’. Bassist Cade Moore kreeg in Clarksdale de bijnaam ‘Mississippi Mudd’. Zijn voorliefde voor stevige blues is welgekend. Namen als Cedric Burnside en Pintop Perkins staan op zijn cv.\nMississippi Bigfoot speelt repertoire dat diep de swamps in duikt. Rauwe en stevige swampblues is de rode draad. Dreigende drums en basklanken vergezeld van een door merg en been snijdende bluesharp aangevuld met vettige gitaarklanken zijn de ingrediënten voor deze low down bluesband.\nAanvang 21.00 uur entree 10\,-. Inclusief gratis consumptie!
URL:https://bluescafe.nl/event/papa-don-mcminn/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160527T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160527T235500
DTSTAMP:20160519T195934Z
CREATED:20160519T195934Z
LAST-MODIFIED:20160519T195934Z
UID:4250-1464386400-1464393300@bluescafe.nl
SUMMARY:Down Home Blues Band
DESCRIPTION:Vrijdag 27 mei: Down Home Bluesband. (Top!) \n \nSeit über 25 Jahren hat sich die Düsseldorfer DOWN HOME BLUES BAND leidenschaftlich dem Blues verschrieben.\nMit viel Respekt vor den Originalen zollt die Band den großen Meistern wie John Lee Hooker \,Muddy Waters\, Albert King\, Howlin’ Wolf\, Otis Rush oder Robert Cray\, um nur einige zu nennen\, auf ihre ganz eigene und unverwechselbare Art Tribut.\n\nWer die Band “live” erlebt hat\, weiß\, warum die DHBB deutlich vom Klischee einer reinen “Coverband” abweicht… ihre eigenwillige Interpretation und virtuose Darbietung hebt die jeweiligen Stücke mit viel Liebe zum Detail immer wieder neu “aus der Taufe”. Einige Eigenkompositionen runden das Programm ab\, das jedem Bluesfan und -kenner das Herz aufgehen lässt.\n\nAanvang 22.00. Vrij entree.
URL:https://bluescafe.nl/event/down-home-blues-band/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160528T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160528T235500
DTSTAMP:20160518T133247Z
CREATED:20160518T133247Z
LAST-MODIFIED:20160518T133247Z
UID:4251-1464472800-1464479700@bluescafe.nl
SUMMARY:Peter Struijk & Yoni Blue Band
DESCRIPTION:Zaterdag 28 mei: Peter Struijk & Yoni Blue Band \nhttps://youtu.be/SEH1DfcEUh0 \nPeter Struijk & Yoni Blue. Yoni Blue is geboren als Ilona Schouten op 29 Maart 1975 in Rotterdam. Van jongs af aan is zij bezig geweest met muziek en door haar vader al vanaf haar 12e richting de blues. Met name Big Mama Thorton\, Memphis Minnie en Etta James behoorde al snel tot haar voorbeelden. Ook deed zij als zangeres ervaring op bij diverse rock bands maar uit eindelijk was de liefde voor blues het sterkst. Nu enkele jaren verder en veel podiumervaring met andere blues muzikanten zoals op bekende blues festivals als St. Izaire france\, De Koninck blues fest\, Zoetermeer blues fest e.d. werkt zij vanaf 2015 samen met blues gitarist Peter Struijk. Struijk is als gitarist verbonden aan de Fossen en Struijk Band\, kregen dit jaar de award voor beste blues band van Nederland via The Dutch Bluesfoundation in 2014. Peter is meerdere keren bij The Dutch Bluesfoundation genomineerd tot beste gitarist van Nederland. Robbert en Peter zijn de trotse winnaars van de Challange van Dutch Blues Foundation 2012 en behaalden vervolgens bij de International Blues Challenge in Memphis als eerste Nederlandse blues-act ooit de finale\, een prestatie die daarna nog niet geëvenaard is. Robbert Fossen & Peter Struijk spelen naast hun diverse band-activiteiten ook als duo. En onlangs heeft Peter een uitstekende cd uitgebracht met dergelijke old school blues. Yoni Blue en Peter Struijk leggen ze zich toe op bekende maar juist zeker ook de onbekendere akoestische nummers uit de jaren 20 en 30. Denk dan aan Memphis Minnie\, Robert Johnson enz. Niet alleen als akoestisch duo maar ook als complete elektrische band aangevuld met nieuwere stijlen in de traditionele blues zijn zij te boeken voor clubs en festivals. Yoni en Peter hebben inmiddels al een aantal succesvolle optredens achter de rug.\n\nAanvang 22.00 uur entree 5\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/peter-struijk-yoni-blue-band/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160529T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160529T193000
DTSTAMP:20160412T184831Z
CREATED:20160412T184831Z
LAST-MODIFIED:20160412T184831Z
UID:4208-1464537600-1464550200@bluescafe.nl
SUMMARY:Tres Hombres
DESCRIPTION:Zondag 29 mei: Tres Hombres. \n \n \nGeen baarden maar ballen! \nKenners weten dat ‘Tres Hombres’ de titel is van een album van de Texaanse band ZZ-Top. Het is ook de naam van een Nederlandse ZZ-Top tributeband. \nDe meeste tributebands die zich toeleggen op ZZ-Top denken dat het aanplakken van een baard en het opzetten van een grote hoed essentieel is. TresHombres benadert het anders. Ze laten deze requisieten achterwege en gaan voor de muziek. En dat is te horen. \nLekkere recht-toe-recht-aan rock en blues. Zonder toeters en bellen\, alleen gitaar\, bas en drums. Echt festivalmuziek\, dus herkenbaar\, swingend\, beukend\, stuwend. Biertje(s) erbij…. done! \nThijs Lenssen (bas\, zang)\, Hans Lenssen (drums) en Hans Reijnders (gitaar\, zang) zijn afkomstig uit het Limburgse Horst en sinds de jaren ’80 actief in de muziek. Groot geworden met hardrock\, new-wave en punk  hebben ze zich uiteindelijk gestort op de muziek van wat ze zelf ‘de allerbeste bluesrockband aller tijden’ noemen. \nMeer op: www.treshombres.nl \n  \nTresHombres is: \n  \nThijs Lenssen – Leadvocals en Bassguitar \nHans Reinders – Guitar en Backingvocals \nHans Lenssen – Drums en Backingvocals \n  \nAanvang 16.00\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/tres-hombres/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
END:VCALENDAR