BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bluescafe Apeldoorn - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Bluescafe Apeldoorn
X-ORIGINAL-URL:https://bluescafe.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Bluescafe Apeldoorn
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160602T200000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160602T235500
DTSTAMP:20160528T102452Z
CREATED:20160528T093034Z
LAST-MODIFIED:20160528T102452Z
UID:4270-1464897600-1464911700@bluescafe.nl
SUMMARY:Jamsession / Freedom in Music
DESCRIPTION:Donderdag 2 juni: Jamsession / Freedom in Music \nAanvang : 20.00 toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsession-freedom-in-music/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160603T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160603T235500
DTSTAMP:20160528T102712Z
CREATED:20160528T102712Z
LAST-MODIFIED:20160528T102712Z
UID:4271-1464991200-1464998100@bluescafe.nl
SUMMARY:Mudbone
DESCRIPTION:Vrijdag 3 juni: Mudbone \nhttps://youtu.be/zw32vJR8pFc \nMUDBONE Raw Blues Power Mudbone vind haar oorsprong in diverse rock en coverbands uit de 90-er jaren\, waarin gitarist FrankeeJay en bassist Mike Vannes actief waren. Medio 2004 wordt het roer omgegooid en gaat men zich richten op de blues\, en Mudbone wordt opgericht. Mudbone wil zich onderscheiden van andere bluesacts\, die veelal dezelfde songs ten gehore brengen\, en richt zich dan ook op het schrijven van eigen bluessongs. In het begin valt dit niet mee\, en de jaren daarop zijn een ontdekkingstocht om de blues in de vingers te krijgen. Inspiration Inspiratie vindt men bij bluesrockers als Gary Moore\, Jimi Hendrix\, Stevie Ray Vaughan\, Zz top\, George Thorogood\, Walter Trout\, Joe Bonamassa en vele anderen. Ook de blues traditionals zijn van belang: Albert Collins\, Bb king\,Robert. Johnson\, Leadbelly en ga zo maar door. De muziek van Mudbone bestaat uit blues maar ook met uitstapjes naar andere rootsmuziek zoals country\, americana\, maar ook rock. \nDrive In november 2010 komt in eigen beheer de eerst volwaardige Cd uit van Mudbone: “Never Gonna Die”. De Cd wordt opgenomen in eigen studio en bestaat uit louter eigen songs. De Cd wordt door een aantal blues programma’s gedraaid en in diverse bladen verschijnt een recensie. Het levert de band een aantal leuke optredens op en de band gaat haar draai steeds meer vinden. Mojo Februari 2012 wordt een nieuwe drummer aangetrokken\, Marcel Boss uit het Gelderse Groessen komt de band versterken\, het enthousiasme wordt groter en in korte tijd vernieuwt de band haar repertoire\, en doet een aantal goede optredens. \nDe plannen voor 2013 zijn dan ook om er hard tegen aan te gaan en zoveel mogelijk op te treden. Ook zijn er plannen voor een nieuwe Cd\, waarvoor de eerste ideeen al op de plank liggen. De bandleden zijn gemotiveerd en willen er graag tegenaan; “They got their mojo workin’. \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/mudbone/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160604T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160604T235500
DTSTAMP:20160528T102938Z
CREATED:20160528T102938Z
LAST-MODIFIED:20160528T102938Z
UID:4272-1465077600-1465084500@bluescafe.nl
SUMMARY:The Shuffle Kings
DESCRIPTION:Zaterdag 4 juni: The Shuffle Kings. \nTHE SHUFFLE KINGS http://shufflekings.nl/ zijn een vaste waarde aan het worden in Het bluescafe Apeldoorn . Elk jaar lieten de band leden steeds weer een uitstekende indruk achter. De “Shuffle Kings” spelen diverse soorten blues met een rock-tintje. De band leden zijn beslist geen onbekenden uit de Muziekscene! \nAl geruime tijd is deze band aktief in binnen en buitenland\, maar vooral in de omgeving van Amsterdam. \nDe band speelt voornamelijk muziek afkomstig uit de VS.Enkele songs zijn afkomstig uit de UK.De meeste songs zijn gearrangeerde covers van grote muzieknamen uit de Rhythme & Blueswereld. Eric Clapton\, Joe Cocker\, Los Lobos\, Steve Winwood\, Carlos Santana\, John Mayall\, Buddy Guy en \nvele anderen. \nDe muzikanten zijn zeer ervaren en hebben hun wortels in diverse bekende acts.Simon Friedman: gitaar en zang – is leider en oprichter van de band die nu al meer dan een 20-tal jaren bestaat. Kees Schadee: speelde keys in diverse A’damse bluesbands (oa. Weekend Warriors) Wil van Dijk: drums \,Martijn Apituley is een semi-prof basgitarist met een professionele instelling. Stijl: Rock\, Blues\, Soul\, Funk\, Afrikaans\, Salsa enz.Met hem kan je vele kanten op en hij heeft in vele groepen gespeeld met evenzovele stijlen. Hij heeft ook een goed oor voor arrangementen. Heeft gespeeld in o.a: The Cup Cakes\, GaGa\, ¡OYE!\, Marcel Scherpenzeel Band\, De Grote Meester. \nDe bandleden zijn ook vaste gasten in de Harmonie-Edam en de Waterhole-Amsterdam. \nDe leden van de band zijn vaak te horen bij diverse Jam-sessies in en om Amsterdam. \nDe leden van de band zijn: \nSimon Frydman (Gitaar & Vocals) \nWil van Dijk (Drums) \nKees Schadee (Toetsen) \nPaul Berding (tenorsax) \nMartijn Apituley (Basgitaar) \nhttp://shufflekings.nl/ \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-shuffle-kings-5/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160605T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160605T193000
DTSTAMP:20160528T114023Z
CREATED:20160412T191328Z
LAST-MODIFIED:20160528T114023Z
UID:4210-1465142400-1465155000@bluescafe.nl
SUMMARY:Last Exit
DESCRIPTION:Zondag 5 juni: Last Exit (a tribute to Pearl Jam). \n \n\nLAST EXIT:\n\nLast Exit is een coverband waarvan de leden de gezamenlijke passie voor Pearl Jam delen. Al in de vroege jaren ’90 beginnen vier van de vijf leden een band die een breed repertoire speelt\, maar met name de Seatlle Sound van o.a. Nirvana\, Alice in Chains en natuurlijk Pearl Jam vertolkt.\nIn en rond Apeldoorn is de band\, destijds onder de naam ‘Instant Mash’\, graag gezien en gehoord. Later wordt het repertoire uitgebreid met rockbands als Foo Fighters\, maar wordt er ook gewerkt aan eigen materiaal\, inclusief studio-opnames\,met een vijfde bandlid erbij en nu onder de naam ‘Sustaine’.\nUiteindelijk vinden de vier oorspronkelijke bandleden elkaar en zichzelf op een dag terug met de vraag: ‘En nu?’\nDe gezamenlijke liefde voor Pearl Jam geeft de doorslag. De zoektocht naar een zanger die daarbij past\, wordt succesvol afgesloten met de komst van een nieuw vijfde bandlid.\n\nHet is 2015. Last Exit is Alive! (No)Codewoorden: Passie\, spelplezier\, vriendschap\, Pearl Jam!\n\nBezetting:\n\nEwald Schut – zang\nPaul Waagmeester – drums\nHans Nieuwenkamp – bas\nRonald Harleman – gitaar\nBert Jansen – gitaar\n\nOp Facebook zijn we te vinden onder: Last Exit\, a tribute to Pearl Jam.\n\n\n\nAanvang 16.00\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/last-exit/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160609T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160609T235500
DTSTAMP:20160609T135647Z
CREATED:20160514T090110Z
LAST-MODIFIED:20160609T135647Z
UID:4245-1465506000-1465516500@bluescafe.nl
SUMMARY:Anima Mundi
DESCRIPTION:Donderdag 9 juni: ANIMA MUNDI:  PROGRESSIVE & SYMPHONIC ROCK UIT CUBA. \n \nOp 18 mei jongstleden trad Anima Mundi op in het Bluescafé ter gelegenheid de 20th Anniversary Tour. Op veler verzoek is er aanstaande donderdag 9 juni nogmaals een optreden van Anima Mundi in het Bluescafé. \n  \nAnima Mundi is opgericht in 1996 door 5 vrienden van het conservatorium. De band combineert symfonische rock met Keltische en traditioneel Cubaanse invloeden in haar muziek. Art rock met grenzeloze passie\, dynamiek en temperament.\n\nMet hun derde album ‘The Way’ uit 2010 nestelde de band zich aan de top. Het album voerde in verschillende landen wekenlang de progressieve hitlijsten aan en de band kon rekenen op de aandacht van veel radiostations. In 2011 was de eerste Europese tour een feit. De live optredens werden met groot enthousiasme ontvangen. In 2013 verscheen het vierde studio album ‘The Lamplighter’\, dat ook weer zeer goed ontvangen werd door de vakpers en publiek. \n\nTwee maal behaalde Anima Mundi – met The Way en The Lamplighter – de award voor de beste rock CD van het jaar van Cubadisco (Cuban Grammy) georganiseerd door Cuban Institute of Music.\n\nIn 2016 bestaat Anima Mundi 20 jaar. De concerten in het Bluescafé in Apeldoorn  maken onderdeel uit van de jubileumtour in het kader van het 20-jarige bestaan van de band met tevens de release van het nieuwe album “I me myself”.\n\nhttps://www.youtube.com/watch?v=ljSwL87doGw\n\nLine up\n\nRoberto Díaz\, lead guitar and backing vocals\nVirginia Peraza\, keyboards and backing vocals\nYaroski Corredera\, bass guitar\nMichel Bermudez\, lead vocals\, keyboards\, guitar and percussion\nMarco Alonso\, drums and saxophone\n\nAanvang 21.00 uur entree 5\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/dreams-come-true/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160611T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160611T235500
DTSTAMP:20160304T173423Z
CREATED:20160304T173423Z
LAST-MODIFIED:20160304T173423Z
UID:4130-1465682400-1465689300@bluescafe.nl
SUMMARY:Down and Dirty
DESCRIPTION:Zaterdag 11 juni: Down and Dirty. \n \n \nBlues met ballen!\nDown and Dirty is een band uit Noordoost-Brabant die sinds 2000 vooral actief is in het bluescircuit\, in bruine cafés en op bluesfestivals in Nederland en België. In die jaren bouwde de groep een sterk repertoire op dat gekenmerkt wordt door een robuust bluesgeluid waarin gevoel en emotie een belangrijke rol spelen. Blues die je pakt. Blues met Ballen.\n\nDown and Dirty speelde in 2006 met de Amerikaanse saxofonist Sax Gordon op het Dofferbluesfestival in Schaijk. Begin 2012  was de band support act voor Julian Sas. In juni 2008 bracht Down and Dirty de cd Someday uit met uitsluitend eigen werk.\n\nDown and Dirty wisselt eigen nummers af met covers. De setlist bevat bluesrock van Walter Trout en George Thorogood\, maar ook werk van BB King en Luther Allison. Variatie in de blues is kenmerkend voor deze band. Blues eenzijdig? Niet bij Down and Dirty. De band laat horen dat de blues enorm gevarieerd is\, soms gevoelig (down)\, soms ruig (dirty). Dit vind je ook terug op hun cd “Someday”. Een schijfje barstens vol blues in diverse stijlen\, dat is waar deze band voor staat. En dit is ook wat bekende bluesmagazines op het internet al hebben ontdekt\, zoals Bobtje’s Blues Pages (“de band laat zich niet vastpinnen op een bepaald genre”) en bluesmagazine.nl (“uiterst variabel en voor een ieder wel wat wils”).\n\nBezoek je een optreden van Down and Dirty dan valt frontman Frank van den Hoogen je op. Niet alleen vanwege z’n diepe\, opzwepende stem maar ook door z’n energieke en gepassioneerde podiumoptreden. Hij zorgt er voor dat de blues je pakt\, maar dat kan ‘ie niet alleen. Dat doen ze met z’n allen. Met de creatieve solo’s en fills van gitarist Hans van der Wijst\, met de strakke basis van bassist John van Zuijlen en drummer Nico Vreeburg\, met de swingende grooves van toetsenist Ronny Nellensteijn én met de verrassende uithalen van saxofonist Wim van der Heijden. Als je dit allemaal bij elkaar optelt\, is er maar één hele vette uitkomst mogelijk: Down and Dirty!\n\nMeer informatie over Down and Dirty vind je op de website: www.downanddirty.nl\n\n\nDown and Dirty\nFrank van den Hoogen  zang\nHans van der Wijst  sologitaar\nJohn van Zuijlen  basgitaar\nNico Vreeburg   drums\nRonnie Nellenstijn  toetsen\nWim van der Heijden  saxofoon\n\nZaterdag 11 juni\, toegang gratis.
URL:https://bluescafe.nl/event/down-and-dirty-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160612T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160612T193000
DTSTAMP:20160514T091847Z
CREATED:20160514T091847Z
LAST-MODIFIED:20160514T091847Z
UID:4246-1465747200-1465759800@bluescafe.nl
SUMMARY:SJAKO!
DESCRIPTION:Zondag 12 juni: Sjako! \n \nBiografie\nIn 2016 viert Sjako! twee keer feest: het 35-jarig bestaan én de release van de tiende langspeler “The Tenth”.\nSjako! geldt als een van de meest invloedrijke bands uit de Nederlandse pop-rock scene. De legendarische albums ‘Livewire’ met de single Hurt en ‘2 Meter Sessies’ staan in menig lijstje van favoriete album. Het van oorsprong Haarlems powerrock-trio (opgericht door Wouter Planteijdt in 1981) slaagt erin een unieke mix tot stand te brengen tussen individueel vakmanschap\, een experimenteel geluid en sterke liedjes.\nSjako! vergelijkt haar muziek met Einsteins relativiteitstheorie. ‘Iedereen heeft ervan gehoord\, iedereen heeft er bewondering voor\, maar niemand snapt ‘m.’\nDe leden van Sjako! zijn regelmatig bezig met andere projecten\, maar de band is officieel nooit opgeheven.  Het album ´Lucky Spots´ stamt alweer uit 2008 en verscheen op het Coolhouse-label van Leo Blokhuis.\nSjako! ging in 2014/2015 weer met regelmaat spelen naar aanleiding van de digitale release van The Best of Sjako!\, half september 2014\, waarop naast het bekende werk ook remasters\, liveuitvoeringen en niet eerder uitgebrachte nummers.\nSjako! is: Wouter Planteijdt (zang\, gitaar) René van Barneveld (gitaar) Thijs Vermeulen (bas) Richard Heijerman (drums) Patrick van Herrikhuyzen (toetsen). \nAanvang 16.00. Entree: € 10 \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/sjako/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160615T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160615T235500
DTSTAMP:20160331T135308Z
CREATED:20160331T135308Z
LAST-MODIFIED:20160331T135308Z
UID:4173-1466024400-1466034900@bluescafe.nl
SUMMARY:The Shuffle Band (Israël)
DESCRIPTION:Woensdag (!) 15 juni: The Shuffle Band uit Israël. \n \nThe Shuffle Band\, in Israël wordt gezegd: \nלהקת shuffle אשר מורכבת מנגנים מוכשרים \,ביניהם יאיר זיו אשר היה בפרויקט של עידן רייכל\, שם שר את השיר הידוע “בואי” ואשר אחראי ללהיטים כמו “ברחובות פריז” “ואחרי שהכול יגמר” .\nגם אלי חדד המתופף האגדי של בנזין והמתופף הנוכחי של יהודה פוליקר נמצא שם . \nUhm\, jawel. \nGoogle beweert dat het dit betekent: \nShuffle Band\, die bestaat uit getalenteerde muzikanten wordt gemaakt\, met inbegrip van Yair Ziv\, waarin de Idan Raichel Project\, was de plaats waar de minister van het beroemde lied “Kom” en wie is verantwoordelijk voor hits als “straten van Parijs ” En nadat het is allemaal voorbij.”\nEli Hadad legendarische drummer van benzine en de huidige drummer van Juda Poliker daar. \nAl iets begrijpelijker… maar niet compleet. \nJan zond me deze bio toe: \nHet is een van de beste coverbands van Israel. De band werd in 2009 opgericht door the getalenteerde zanger en akoestische gitarist Danny Savyon\, die al ruim vier decennia muziek maakt.\nElad Elchanati\, een begaafde en ervaren gitarist met bijna dertig jaar podiumervaring op zijn palmares\, speelde met de grootste artiesten van Israel. Niet lang na de oprichting van The Shuffle Band kwam hij de gelederen versterken. Yair Ziv is naast singer-songwriter ook gitarist en producer. Hij maakte deel uit van het Idan Raichel project (een van de meest vooraanstaande Israëlische acts vandaag de dag). Hij zong op de track Boee\, een van de meest gedraaide songs op de Israëlische radio. In 2009 zorgde zijn succesvolle debuutalbum er zelfs voor dat hij de meest gedraaide artiest op de nationale radiozenders was. De net zo getalenteerde en ervaren bassist Avi Levi\, en drummer Eli Hadad completteren de groep.\nNiets minder dan een Israëlisch all-star ensemble!\n\nDat moet toch voldoende zijn! Het tjoebje laat horen dat ze ook in Israël kunnen rocken en bluesen. Het is een absolute aanrader! Dus wil je op een woensdagavond ook s uit je dak\, kom dan op 15 juni naar het Bluescafe in Apeldoorn.\n\nAanvang 21.00\, toegang € 5.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-shuffle-band-israel/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160616T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160616T235500
DTSTAMP:20160528T103142Z
CREATED:20160528T103142Z
LAST-MODIFIED:20160528T103142Z
UID:4273-1466105400-1466121300@bluescafe.nl
SUMMARY:JAMSESSIE/FREEDOM IN MUSIC
DESCRIPTION:Donderdag 16 juni JAMSESSIE/FREEDOM IN MUSIC \nAanvang 19.30 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessiefreedom-in-music-5/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160617T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160617T235500
DTSTAMP:20160528T103457Z
CREATED:20160528T103457Z
LAST-MODIFIED:20160528T103457Z
UID:4274-1466200800-1466207700@bluescafe.nl
SUMMARY:Delicious Monsters
DESCRIPTION:Vrijdag 17 juni DELICIOUS MONSTERS  \n \nGet your Funky Ass to Bluescafe Apeldoorn   \nDe Amsterdamse funk band ‘DELICIOUS MONSTERS’! Met negen man sterk releasde zij vorig jaar hun album ‘Fried en Twisted’ onder Zip Records Label. Delicious Monsters staan bekend om hun sterke mix van Afrobeats\, rock en Mbaqanga (een Zuid-Afrikaanse mengeling van jazz\, marabi en kwela met saxofoon en elektrische gitaar). Na de battles geven zij t startsignaal voor THE FUNKY WEST PARTY. We kijken erg uit naar dit LIVE performance! Kom het horen\, kom het zien and get your Funky Ass to Bluescafe Apeldoorn \n \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/delicious-monsters-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160618T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160618T235500
DTSTAMP:20160528T092657Z
CREATED:20160521T105403Z
LAST-MODIFIED:20160528T092657Z
UID:4260-1466287200-1466294100@bluescafe.nl
SUMMARY:St. Louis Slim
DESCRIPTION:Zaterdag 18 juni: St. Louis Slim \n \n  \n \nAanvang 22.00\, entree vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/st-louis-slim-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160619T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160619T193000
DTSTAMP:20160528T104219Z
CREATED:20160528T104051Z
LAST-MODIFIED:20160528T104219Z
UID:4275-1466352000-1466364600@bluescafe.nl
SUMMARY:Johnny Clarke & the Outlaws
DESCRIPTION:Zondag 19 juni: Johnny Clarke & the Outlaws. \n \nDe huisband (zo langzamerhand). Geen toelichting nodig\, kwaliteit in Texas blues spreekt voor zichzelf. Hans (Johnny)\, Leon en Ray zijn weer terug uit Berlijn en komen voor ons spelen! \nAanvang 16.00 uur vrij toegang. \n 
URL:https://bluescafe.nl/event/johnny-clarke-the-outlaws-6/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160622T210000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160622T235500
DTSTAMP:20160614T145102Z
CREATED:20160614T145102Z
LAST-MODIFIED:20160614T145102Z
UID:4296-1466629200-1466639700@bluescafe.nl
SUMMARY:Dudley Taft
DESCRIPTION:Woensdag 22 juni: Dudley Taft \n \nDudley Taft (1966) draait al geruime tijd mee in de muziekwereld. Geboren in Washington DC en opgegroeid in het Middenwesten van de VS verkaste hij begin jaren ‘90 naar de hoofdstad van de grunge: Seattle. Daar speelde hij in bands als Sweet Water en Second Coming.\n\nDudley Taft swingt\, grooved en rockt\, is zeer afwisselend qua tempo en stijl. Mooie bluesy ballads afgewisseld met stevige vette rockers\, geheel in ZZ-Top stijl. Dudley Taft is een geweldige gitarist die zijn gitaar graag laat janken\, schrijft daarbij ook nog prachtige songs en zingt deze met volledige toewijding en emotie.\nOver zijn laatste album:\nMet Screaming In The Wind levert Dudley Taft zijn derde soloalbum af\, na Left For Dead in 2011 en Deep Deep Blue in 2013. De aimabele bluesrocker uit Cincinatti vervolgt zijn vorig jaar ingeslagen\, meer op blues gestoelde\, weg en vervolmaakt naar mijn bescheiden mening dit helemaal met dit nieuwe album. Welke overigens werd geproduceerd door Grammy-winnaar Tom Hambridge\, die onder andere met Buddy Guy\, Susan Tedeschi\, George Thorogood en Johnny Winter heeft gewerkt.\nNaast vaste bandleden als vriend en bassist/producer John Kessler en Jason Patterson op drums\, is voormalig SRV keyboardspeler Reese Wynans gevraagd mee te spelen\, om zo enkele nummers van een uitzonderlijk vette groove te voorzien.\nMeer info:\nhttp://www.dudleytaft.com/\nAanvang 21.00 uur entree 7\,- met gratis consumptie.
URL:https://bluescafe.nl/event/dudley-taft/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160623T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160623T235500
DTSTAMP:20160528T112510Z
CREATED:20160528T112510Z
LAST-MODIFIED:20160528T112510Z
UID:4277-1466710200-1466726100@bluescafe.nl
SUMMARY:Jamsessie / Freedom in Music
DESCRIPTION:Donderdag 23 juni: Jamsessie / Freedom in Music. \nAanvang 19.30\, entree vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessie-freedom-in-music-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160624T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160624T235500
DTSTAMP:20160618T103929Z
CREATED:20160616T071713Z
LAST-MODIFIED:20160618T103929Z
UID:4298-1466805600-1466812500@bluescafe.nl
SUMMARY:The Buzzards
DESCRIPTION:Vrijdag 23 juni: The Buzzards \nOptreden apeldoornse rock en roll formatie the buzzards \nOnder aanvoering van zang gitaar Will Dolman \nBernd Biegert   .  gitaar \nJimmi pattimukaij  basgitaar en \nTom Gruijters  op drums \n  \nCover band  met stones  clapton  en hier en daar eigen nummers \nVoor deze avond bezetting iets geïmproviseerd door kort tijdsbestek \nMaar beloofd altijd  gezellig avond  en lekkere muziek \nAanvang 22.00 toegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/the-buzzards/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160625T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160625T235500
DTSTAMP:20160614T150549Z
CREATED:20151112T205338Z
LAST-MODIFIED:20160614T150549Z
UID:3940-1466892000-1466898900@bluescafe.nl
SUMMARY:Bullfrog Taste Express
DESCRIPTION:ZATERDAG 25 JUNI 22.00: Bullfrog Taste Express \n \nBullfrog Taste Express www.b-t-e.nl brengt een muzikaal eerbetoon aan een van de meest invloedrijke gitaristen uit de historie van de rock. Centraal staat hier natuurlijk Rory Gallagher\, de helaas veel te vroeg overleden Ier die met zijn afgeragde Strat is verworden tot een regelrecht icoon in de bluesrock.\nBTE bestaat uit:\nWilko van Beek maakte deel uit van onder meer I’ve got the bullets (de band waarmee Frederique Spigt doorbrak)\, terwijl hij met de hardrockformaties Hammerhead en Perfect Strangers in de jaren tachtig en negentig de hele wereld rondreisde.\nBassist Eric de Boer staat intussen al een slordige twee decennia op de Nederlandse podia. Zo speelde hij jarenlang in het trio rond Anand Mahangoe\, die eind jaren negentig werd uitgeroepen tot beste gitarist van ons land.\nHans in ’t Zandt is een veel gevraagd sessie muzikant die al op zijn achste levensjaar met drummen begon. Inmiddel sspeelt hij o.a. in Chinawhite\, Terra Nova\, The Chillfactor\, Cooper Inc.\, Parris\, Piledriver\, Time Machine\, Shake Awake\, Angel Dust en Bullfrog Taste Express.\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.\n 
URL:https://bluescafe.nl/event/wild-indigo/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160626T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160626T193000
DTSTAMP:20160528T112834Z
CREATED:20160528T112834Z
LAST-MODIFIED:20160528T112834Z
UID:4278-1466956800-1466969400@bluescafe.nl
SUMMARY:Maarten en de Rinaldo's
DESCRIPTION:Zondag 26 juni: Maarten en de Rinaldo’s \n \nDe befaamde drummer Maarten Oonk heeft het als topmuzikant eigenlijk druk genoeg. Zo zit hij onder andere in de welbekende JPR Strinxband. Daarnaast wordt al jaren gefluisterd dat Oonk ook op platen van onder meer the Ramones\, the Black Crowes en the Outsiders te horen zou zijn. \n  \nToch vond Oonk een tijdje geleden de tijd (en de zin) om een drietal willekeurig gekozen Epenaren letterlijk en figuurlijk mee aan de arm te nemen in de wereld die rock ‘n’ roll heet. Met harde en rechtvaardige hand voedde hij hen muzikaal op. Het Epop Festival valt volgens Oonk met de neus in de boter: de formatie is er in zijn ogen net klaar voor. Een zeer toevallige samenloop van omstandigheden? De drie Epenaren hebben exact dezelfde doopnaam: Rinaldo. De logische naam van het illustere collectief is dus Maarten en de Rinaldo’s. \n \nMaarten Oonk – drums en algehele artistieke begeleiding \nRinaldo 1 – zang en gitaar \nRinaldo 2 – slaggitaar en achtergrondzang \nRinaldo 3 – bas en dans \nAanvang 16.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/maarten-en-de-rinaldos-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
END:VCALENDAR