BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bluescafe Apeldoorn - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Bluescafe Apeldoorn
X-ORIGINAL-URL:https://bluescafe.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Bluescafe Apeldoorn
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160901T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160901T230000
DTSTAMP:20160706T143204Z
CREATED:20160628T151137Z
LAST-MODIFIED:20160706T143204Z
UID:4333-1472758200-1472770800@bluescafe.nl
SUMMARY:JAMSESSIE/FREEDOM IN MUSIC
DESCRIPTION:Donderdag 1 september JAMSESSIE/FREEDOM IN MUSIC\nAanvang 19.30 uur vrij toegang. \nJamsession: vanaf 19.30 kunnen de jonkies de sterren van de hemel spelen\, onder leiding van Henk. Vanaf ca. half negen de wat meer ervaren musici\, zij met eelt op hun vingers cq lippen.\n\nMaar! Speel je in een band\, en heb je altijd al eens willen proberen hoe jullie sound vanaf de stage klinkt over de professionele mengtafel van het Bluescafe? Let dan op het volgende!!!!\n\n\n\n\n\nNU OP DONDERDAGEN (na aanmelding bij Jan Kerseboom): “PODIUM VRIJ VOOR..\n \nRuim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands uit de regio Apeldoorn en verre omgeving – van Den Helder tot Vaals en van Appingedam tot Cadzand!!\n \nWellicht speel jij binnenkort met je band ook op de bekende stage van het bluescafe in Apeldoorn?!\n\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op wo.\, do.\, vr.\, zat. of zo. vanaf 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!\n 
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessiefreedom-in-music-12/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160902T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160902T235500
DTSTAMP:20160112T160235Z
CREATED:20160112T154528Z
LAST-MODIFIED:20160112T160235Z
UID:4036-1472853600-1472860500@bluescafe.nl
SUMMARY:Easterfield
DESCRIPTION:Vrijdag 2 september: Easterfield \nEasterfield is opgericht in de zomer van 2011 door Olaf de Groote (gitaar) en de neven Bram Goeree (zang) en Ruud Goeree (gitaar)\, na een jamsessie in de plaatselijke kroeg\, waar de heren weleens samen spelen. Niet veel later maakte Maikel Tanger (drums) en Kris Tiemens (bas) de band compleet. \nEasterfield\, waarvan de leden voornamelijk uit Barger-Oosterveld komen\, brengt pure\, rauwe blues-rock! \nMet de combinatie van het warme en tegelijkertijd rauwe stemgeluid van de zanger\, jankende en schreeuwende gitaarsolo’s met vlijmscherpe riffs\, een groovende bas en strak drumwerk trakteren deze jonge proleten van de blues-rock het publiek op een muzikale\, opzwepende en energieke show! De passie van de heren en de onbedorven sfeer op het podium schetsen wat Easterfield wil bereiken…. \nEasterfield bestaat uit:\nBram Goeree – zang\nRuud Goeree – gitaar\nOlaf de Groote – gitaar\nMaikel Tanger – drums\nKris Tiemens – bas
URL:https://bluescafe.nl/event/easterfield-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160903T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160903T235500
DTSTAMP:20160831T141920Z
CREATED:20160831T141828Z
LAST-MODIFIED:20160831T141920Z
UID:4418-1472940000-1472946900@bluescafe.nl
SUMMARY:GOUWE OUWE DANSBAND
DESCRIPTION:Zaterdag 3 september GOUWE OUWE DANSBAND\n\n\nKom dansen op Gouwe Ouwe dansmuziek\, door de Gouwe Ouwe Dans Band. Jaren 70 80 90 Pop Muziek en Disco\, uitgevoerd door een vijfkoppige formatie. Het belooft een hele avond Grooven op de muziek van een band met top drive. De Gouwe Ouwe Dans Band bestaat uit een poule van muzikanten\, die de nummers willen spelen waar ze zelf op dansten toen ze de eerste paar keer op de dansvloer waren. In de kelders stegen kroegen en disco ’s van weleer gingen we uit ons bol. Een herinnering op de muziek van een live band! \nMeewerkende artiesten: Zangers\, Jan Westera\, Raoul Huisden\, Lisette van der Niet; Keys: John Hogenkamp\, Joseph Custers\, Lucas Eisenhart; Drums: Dik Folmer\, Merlijn Rotte; Gitaar: Aldo Swager; Bas: Philip Westera.\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/gouwe-ouwe-dansband-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160904T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160904T193000
DTSTAMP:20160831T175451Z
CREATED:20160802T185240Z
LAST-MODIFIED:20160831T175451Z
UID:4377-1473004800-1473017400@bluescafe.nl
SUMMARY:SOUTHERN AVENUE
DESCRIPTION:ZONDAG 4 september SOUTHERN AVENUE ( from Memphis TN) \nStirs up a soulful\, funky\, rock n’ roll stew built on a solid foundation of the blues \n \nNou\, als je hiervan nog niet op je kop staat… \nSOUTHERN AVENUE www.southernavenueband.com from Memphis\, TN stirs up a soulful\, funky\, rock n’ roll stew built on a solid foundation of the blues – 2016 International Blues Challenge (IBC ) Finalists\n“If Memphis Music Is A Genre\, This Is It!” ~ American Blues Scene Magazine\nDeze jonge band \,finalisten van de International Blues Challenge\, met stergitarist Ori Naftaly brengt blues en soul samen zoals dat maar heel weinig bands kunnen. Een “must see” voor iedere blues liefhebber.\nAls Memphis een muziekstijl is dan is dit de vertegenwoordiger ervan: Southern Avenue. Een band die de wortels diep in de blues verankerd heeft zitten en vandaar uitstapjes maakt naar de Soul\, Gospel en de Rock. In Memphis worden ze gezien als de toekomst van die Bluesmuziekstijl. Dat er meer zo over denken blijkt uit het feit dat ze dit jaar de finale van de International Blues Challenge wisten te halen.\nSouthern Avenue bestaat uit de bekroonde gitarist Ori Naftaly\, vocalist Tierinii Jackson en haar jongere zus Tikyra Jackson op drums. Ze worden daarbij begeleid door Memphis “best”\, Daniel Mckee op bas en Jeremy Powell op toetsen.\nOri Naftaly won in 2013 in thuisland Israël\, de Blues Challenge en kwam zo met zijn band op de Internationale Blues Challenge in Memphis terecht\, waar hij de halve finale bereikte. Dat leverde internationale erkenning op en meer dan 400 optredens op toonaangevende podia.\nZwoel\, krachtig\, met hart en ziel\, die Tierinii Jackson. Ze begon haar zangcarrière als jongste lid van het Gospelkoor\, in de kerk waar haar vader predikant was. Daar ontwikkelde zich een veelzijdige stem die zich kan meten met die van Aretha Franklin en Etta James. Ze speelde de hoofdrollen in diverse musicals\, waaronder Disney’s Highschool 2.\nTikyra “TK” Jackson\, is de jongere\, maar daarom niet minder getalenteerde\, zus van leading lady Tierinii. Op 9 jarige leeftijd ontdekte TK haar passie voor de drums. Gesteund door familie kreeg ze alle mogelijkheden zich te ontwikkelen die ze met beide handen aangreep. Inmiddels studeert ze aan de Music Business faculteit van de Memphis University waar ze ook nog in twee bands speelt.\nLine-up:\nTierinii Jackson ( Vocals )\nOri Naftaly ( Guitar )\nTikyra Jackson ( Drums )\nDaniel Mckee ( Bass )\nhttp://www.southernavenueband.com/\n\nAanvang 16:00; entree 5 euro
URL:https://bluescafe.nl/event/southern-avenue/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160908T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160908T235500
DTSTAMP:20160909T174417Z
CREATED:20160902T145300Z
LAST-MODIFIED:20160909T174417Z
UID:4453-1473363000-1473378900@bluescafe.nl
SUMMARY:Podium vrij voor...
DESCRIPTION:Speel je in een band\, en heb je altijd al eens willen proberen hoe jullie sound vanaf de stage klinkt over de professionele mengtafel van het Bluescafe? Let dan op het volgende!!!!\n\n\n\n\n\nNU OP DONDERDAGEN (na aanmelding bij Jan Kerseboom): “PODIUM VRIJ VOOR..\n \nRuim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands uit de regio Apeldoorn en verre omgeving – van Den Helder tot Vaals en van Appingedam tot Cadzand!!\n \nWellicht speel jij binnenkort met je band ook op de bekende stage van het bluescafe in Apeldoorn?!\n\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op wo.\, do.\, vr.\, zat. of zo. vanaf 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!\n \n**Backline aanwezig\, w.o. Hammond A100 + Leslie\, Fender Rhodes\, drums\, bas combo\, verschillende gitaarversterkers\, mikes en PA. \n\nToegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/jammen/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160909T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160909T235500
DTSTAMP:20160902T141215Z
CREATED:20160902T141215Z
LAST-MODIFIED:20160902T141215Z
UID:4430-1473458400-1473465300@bluescafe.nl
SUMMARY:SIDE WALK SALLY
DESCRIPTION:Vrijdag 9 september SIDE WALK SALLY \n  \nPowertrio dat rock & roll covers van de jaren 60 tot 80-90 speelt. De 3 bandleden werken al vele jaren in de muziek\, kunnen bogen op vele jaren podiumervaring\, speelden in talloze bands en dat hoor je terug. Superstrakke rockformatie! Bas/backingvocals: Arco Bommer\, drums:Hans in’t Zandt en gitaar/zang: Wilco van Beek\n\nRepertoire:\nEen kleine indruk; Gary Moore / pretty woman / walking by my self Rod steward / hot legs Jimmy Hendrix diversen Van Halen – You really got me blues brothers / everybody need somebody / sweet home chicago ZZtop- diverse en verder opgepimpte versies van nutbush city limit-Tina Turner Burning love -Elvis I feel good –James Brown brown roadhouse blues – the Doors en verder alles wat lekker rockt!\n\n\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/side-walk-sally/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160910T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160910T235500
DTSTAMP:20160907T074352Z
CREATED:20151130T202735Z
LAST-MODIFIED:20160907T074352Z
UID:3967-1473544800-1473551700@bluescafe.nl
SUMMARY:THE BULLFROG TASTE EXPRESS
DESCRIPTION:Helaas gaat Jull Schluff zaterdag niet door wegens gezondheids problemen. Wij wensen Jull veel geluk toe en hopelijk volgend jaar weer van de partij in het Bluescafe \n\nDaarvoor in de plaats THE BULLFROG TASTE EXPRESS\nBullfrog Taste Express www.b-t-e.nl brengt een muzikaal eerbetoon aan een van de meest invloedrijke gitaristen uit de historie van de rock. Centraal staat hier natuurlijk Rory Gallagher\, de helaas veel te vroeg overleden Ier die met zijn afgeragde Strat is verworden tot een regelrecht icoon in de bluesrock.\nBTE bestaat uit:\nWilko van Beek maakte deel uit van onder meer I’ve got the bullets (de band waarmee Frederique Spigt doorbrak)\, terwijl hij met de hardrockformaties Hammerhead en Perfect Strangers in de jaren tachtig en negentig de hele wereld rondreisde.\nBassist Eric de Boer staat intussen al een slordige twee decennia op de Nederlandse podia. Zo speelde hij jarenlang in het trio rond Anand Mahangoe\, die eind jaren negentig werd uitgeroepen tot beste gitarist van ons land.\nHans in ’t Zandt is een veel gevraagd sessie muzikant die al op zijn achste levensjaar met drummen begon. Inmiddel sspeelt hij o.a. in Chinawhite\, Terra Nova\, The Chillfactor\, Cooper Inc.\, Parris\, Piledriver\, Time Machine\, Shake Awake\, Angel Dust en Bullfrog Taste Express. \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.\n 
URL:https://bluescafe.nl/event/schluff-jull-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160911T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160911T193000
DTSTAMP:20160902T141433Z
CREATED:20160902T141433Z
LAST-MODIFIED:20160902T141433Z
UID:4432-1473609600-1473622200@bluescafe.nl
SUMMARY:SPINROCK
DESCRIPTION:Zondag 11 september SPINROCK \n  \nMet onuitputtelijke energie en enthousiasme stoot Spinrock door\, puur en onuitwisbaar. Frontvrouw Sabine Uitslag (ex-CDA politica / deelnemer Strictly Come Dancing en TVOH) volgt haar passie: samen met haar strakke rockband knallen op het podium!\n\nSpinrock verrast telkens weer\, met rock songs van vroeger en nu. Iedereen kent ze\, iedereen zingt en danst mee. Daar valt ook niet aan te ontkomen met Sabine als frontvrouw. Met haar ene been in het publiek en de andere op het podium\, zo zet ze de tent op z’n kop. De rotsvaste band erachter met mede oprichter Markjan (guitar&backing)\, Steven “The Animal” (drums) en Emiel (bass)\, houdt continue druk op de ketel. Feel the Power and be ready to rock! Bij Spinrock draait alles om het gevoel van het moment. Het maakt niet uit hoe klein de kroeg of hoe groot het festival\, het is de chemie tussen band en publiek die Spinrock telkens weer creëert. De uitkomst is onvermijdelijk\, een knallend feest en een onvergetelijke show!\nAanvang 16.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/spinrock/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160915T200000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160915T235500
DTSTAMP:20160907T075416Z
CREATED:20160902T141725Z
LAST-MODIFIED:20160907T075416Z
UID:4435-1473969600-1473983700@bluescafe.nl
SUMMARY:V' GER
DESCRIPTION:Donderdag 15 september V’ GER\nDe band V’ger begon in 1979 met “oerleden” Hans Kuijs en Roy Bos. Het tweetal werd in 1980 uitgebreid met Dion Verhulst en Sjon Seinen.\nDe naam van de band was toen W.C Kids.\nNa diverse naams- en personeelswisselingen heette de band in 1986 voor het eerst V’ger.\nDe bezetting was toen: Roy Bos (zang\,slagitaar en keyboard)\, Hans Kuijs (basgitaar en achtergrondzang)\, Koen Kanters (gitaar en achtergrondzang)en Sjon Seinen (drums).\nIn de loop van de jaren tachtig en negentig werd er veel opgetreden\, o.a. 2x in het Luxor.\nV’ger heeft in deze periode enige wisselingen van pesoneel gehad. Zo hebben o.a. Ben Holman\, Ton Tacke\, Mark Polman\, Marcel Timmer en Wil Haak deel uitgemaakt van V’ger (dat van 1989-1991 even Blade heette) \nIn de jaren 80 en negentig speelde band een mix van covers en eigen nummers. Op dit moment bestaat de setlist bijna geheel uit classic-rock covers.\n\nZang\, gitaar\, Keyboards – Roy Bos\nGitaar – Peter Weijman\nBas – Eelco Slont\nDrums – Leon Keppels\nAanvang 20.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/jamsessiefreedom-in-music-10/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160916T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160916T235500
DTSTAMP:20160902T142844Z
CREATED:20160831T135451Z
LAST-MODIFIED:20160902T142844Z
UID:4408-1474063200-1474070100@bluescafe.nl
SUMMARY:Barrelhouse
DESCRIPTION:Vrijdag 16 september : BARRELHOUSE New CD “Almost There’ 2016 Tour \n \n\nBarrelhouse www.barrelhouse.nl mag men zonder te aarzelen in het rijtje van beste bluesbands van Nederland plaatsen. De bluesrock legendes van de jaren 70 zijn terug! Er is keihard gewerkt aan een gloednieuw album (‘Almost There’) in de Bullit Sound Studio\, waarbij de band alles tegelijk en gezamenlijk opgenomen heeft\, zonder koptelefoons. “We horen elkaar dan veel beter\, directer en natuurlijker. Daardoor kunnen wij spelen als op een podium”\, aldus de bluesveteranen.De nieuwe CD van Barrelhouse is waarschijnlijk hun meest persoonlijke album. Een vanzelfsprekende combinatie van een oeroud genre met het meest persoonlijke\, het meest doorleefde. Niet alleen in de teksten maar ook in de songs en de manier van spelen.\nDe variatie is groot\, net als bij een live concert. De CD bevat up-tempo stukken waarin de band voluit gaat en klein gehouden nummers\, waarbij alles om de immer mooier wordende stem van Tineke Schoemaker draait.\nDe teksten die Tineke schreef\, zijn meer dan ooit de weerslag van wat ze meemaakt en heeft mee gemaakt: Lonely Together\, I Wish I Could Pray\, Hard Feelings.\nJohnny LaPorte leeft zich uit\, niet alleen in de nieuwe composities waarvan de meeste van zijn- en Tineke’s hand zijn\, maar ook bijvoorbeeld in een vlijm scherpe instrumental.\nHan van Dam\, subliem band pianist\, speelt een paar sprankelende intieme songs met Tineke\, die bedoeld lijken voor de uren na middernacht.\nBarrelhouse heeft met Tineke Schoemaker een unieke bluesy stem. Wat Barrelhouse als band uniek maakt is de manier waarop er samengespeeld wordt. De band nummers zijn: met z’n zessen spelen\, naar elkaar luisteren\, op elkaar reageren. Een vol geluid met ieder een apart ritme\, een eigen partij\, elkaar aanvullend\, met als resultaat het typisch Barrelhouse ritme. Guus altijd intuitief spelend\, Bob met prachtige altijd weer onverwachte aanzetten\, Jan Willem stuwend en in dienst van de groove.\nLive spelen is een tweede natuur geworden voor Barrelhouse. Zo sterk zelfs dat voor de opnames van de nieuwe CD alle stukken live in de studio gespeeld werden. Geen koptelefoons\, geen akoestiche schotten\, elkaar aankijken en spelen. Het enige verschil met een optreden is dat er geen podium is met fans ervoor. In de studio zijn alleen microfoons\, voor de opnames.\nErik Schurman is de producer\, technicus die het aandurfde met Barrelhouse de studio in te gaan\, om de nummers te vangen\, op te nemen zoals ze op dat moment gespeeld worden. Hij staat bekend om zijn heldere\, ruimtelijke sound; Handsome Poets\, Guus Meeuwis. Soms is de eerste take goed\, soms wordt een nummer meerdere keren gespeeld\, maar altijd net anders. Dan komt het erop aan de beste te kiezen.\nNa 40 jaren van club optredens\, festivals (North Sea Jazz Festival\, Rhythm ‘n’ Blues Night Groningen\, Peer Blues Festival\, Blue Balls Luzern\, Crossing Border\, Moulin Blues\, Jazzkaar Tallinn enz.)\, twee tournees met Albert Collins en voorprogramma’s bij BB King in Frankfurt\, heeft Barrelhouse nog altijd dezelfde energie\, intimiteit en vitaliteit als bij het eerste optreden in mei 1974\, in Mahogany Hall in Edam\, toen de band voor het eerst uit de schaduw van de niet minder fameuze Haarlemse bluesgrootheid Oscar Benton stapte en een grootse eigen carrière startte. Op zo’n vijftien albums en een DVD vind je het resultaat van alle uitstapjes naar country\, rock\, folk en jazz\, soms met gastmuzikanten. Het wezen van de blues is daarbij altijd de leidraad en het live optreden de maatstaf. Barrelhouse is de blues! Uiteraard  zullen ze vanavond ook nummers van hun nieuwe album ‘Almost There’ presenteren! \nLine-up:\nTineke Schoemaker – vocalen\nJohnny LaPorte – gitaar\nHan van Dam – piano\nGuus LaPorte – gitaar\nBob Dros – drum\nJan Willem Sligting – bass\, accordeon\, doublebass \nEntree € 12 aan de deur (voorverkoop aan de bar: € 10). \nAanvang 22.00
URL:https://bluescafe.nl/event/barrelhouse-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160917T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160917T235500
DTSTAMP:20160528T113205Z
CREATED:20160528T113205Z
LAST-MODIFIED:20160528T113205Z
UID:4279-1474149600-1474156500@bluescafe.nl
SUMMARY:Morblus
DESCRIPTION:Zaterdag 17 september: Morblus! \n \nMorBlus (IT) http://www.morblus.com  omschrijft wat ze doen als ‘Amerikaanse blues\, gemaakt in Italië’. Deze Italiaanse band is gevormd rond zanger gitarist Roberto Morbioli uit Verona. Morbioli was vijftien jaar toen hij voor het eerst de blues ontdekte. In 1991 startte hij Morblus\, met wie hij in 1998 in Amerika is gaan toeren. Morbioli is de componist en doet de arrangementen van de songs. Daniele Scala (Hammond\, keyboard) is een muzikant van het éérste uur van de band. Drummer Diego Pozzan is de jongste van de groep. Hij begon te drummen vanaf zijn veertiende. In 2009 won Pozzan de competitie van de beste drummer van het ‘MMI Verona’ (Modern Music Institute Verona) \nAanvang 22.00 uur entree 10\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/morblus-5/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160918T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160918T193000
DTSTAMP:20160902T143055Z
CREATED:20160902T143055Z
LAST-MODIFIED:20160902T143055Z
UID:4439-1474214400-1474227000@bluescafe.nl
SUMMARY:THE GIFT
DESCRIPTION:Zondag 18 september THE GIFT\n\nNadere info volgt.\n\nAanvang 16.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-gift/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160922T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160922T235500
DTSTAMP:20160909T174741Z
CREATED:20160902T145534Z
LAST-MODIFIED:20160909T174741Z
UID:4455-1474572600-1474588500@bluescafe.nl
SUMMARY:PODIUM VRIJ VOOR ...
DESCRIPTION:Speel je in een band\, en heb je altijd al eens willen proberen hoe jullie sound vanaf de stage klinkt over de professionele mengtafel van het Bluescafe? Let dan op het volgende!!!!\n\n\n\n\nNU OP DONDERDAGEN (na aanmelding bij Jan Kerseboom): “PODIUM VRIJ VOOR..\n \nRuim baan op het podium voor aanstormende talentvolle bands uit de regio Apeldoorn en verre omgeving – van Den Helder tot Vaals en van Appingedam tot Cadzand!!\n \nWellicht speel jij binnenkort met je band ook op de bekende stage van het bluescafe in Apeldoorn?!\n\n*Bands kunnen zich aanmelden per e-mail info@bluescafe.nl met band info. Of neem op wo.\, do.\, vr.\, zat. of zo. vanaf 17.00 telefonisch 055-578 50 14 contact op met clubeigenaar Jan Kerseboom  en wellicht speel jij met je band binnenkort op het beroemde podium van het Bluescafe in Apeldoorn!\n \n**Backline aanwezig\, w.o. Hammond A100 + Leslie\, Fender Rhodes\, drums\, bas combo\, verschillende gitaarversterkers\, mikes en PA. \n\n\n\nToegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/jammen-2/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160923T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160923T235500
DTSTAMP:20160902T143239Z
CREATED:20160902T143239Z
LAST-MODIFIED:20160902T143239Z
UID:4441-1474668000-1474674900@bluescafe.nl
SUMMARY:JPR STRINXBAND
DESCRIPTION:Vrijdag 23 september JPR STRINXBAND \nNadere info volgt \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/jpr-strinxband-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160924T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160924T235500
DTSTAMP:20160902T143405Z
CREATED:20160902T143405Z
LAST-MODIFIED:20160902T143405Z
UID:4443-1474754400-1474761300@bluescafe.nl
SUMMARY:SHAKE DOWN
DESCRIPTION:Zaterdag 24 september SHAKE DOWN \nNadere info volgt
URL:https://bluescafe.nl/event/shake-down/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160925T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160925T193000
DTSTAMP:20160907T074942Z
CREATED:20160902T143604Z
LAST-MODIFIED:20160907T074942Z
UID:4445-1474819200-1474831800@bluescafe.nl
SUMMARY:BAS PAARDEKOOPER AND THE BLEW CREW
DESCRIPTION:Zondag 25 september BAS PAARDEKOOPER AND THE BLEW CREW \nBas Paardekooper and the Blew Crue werd opgericht in 2007. Frontman Bas Paardekooper (1981) bracht zichzelf \, geïnspireerd na het horen van Jimi Hendrix’ “Hey Joe”\, op elfjarige leeftijd de beginselen van het gitaarspel bij. Gesteund door zijn ouders ontwikkelde Bas zijn spel en groeide de passie voor het instrument dat inmiddels onlosmakelijk is verbonden met de naam “Bas Paardekooper”.\nMet de muziek van Hendrix als eerste lesmateriaal was het onvermijdelijk dat Bas zich later zou ontplooien tot blues rock gitarist. Het kostte echter nog een aantal jaren en diverse bands voordat hij zich volledig kon richten op het spelen van de muzieksoort die\, zoals velen zullen beamen\, “hem op het lijf geschreven is”.\nNadat een vriend Bas aanspoorde zijn eigen band te starten duurde het niet lang voordat de bezetting van wat uiteindelijk “the Blew Crue” zou worden rond was. Binnen “no time” schreef Bas de eerste eigen nummers waarvan er uiteindelijk zes op de EP ‘Hang On To Tomorrow’ (2008) verschenen. Live werd het eigen werk aangevuld met covers van Stevie Ray Vaughan\, Walter Trout\, Joe Bonamassa en (natuurlijk) Jimi Hendrix. Vanaf hun eerste optreden straalden plezier en overgave van Bas en Crue direct met bakken tegelijk van het podium.\nNa de release van hun eerste officiële album ‘The Blues On My Side’ (2010) kwam de band in een stroomversnelling. De plaat bevat 10 originele nummers\, allen van de hand van Bas\, en laat een band horen die na een aantal jaar samen spelen in staat is om naast het standaard drie accoorden blues-schema ook complexere composities buitengewoon overtuigend neer te zetten. Er werd in deze periode zeer veel opgetreden\, wat de band alleen maar hechter en strakker maakte en de naam Bas Paardekooper and the Blew Crue in Nederland\, grote delen van Duitsland en België en zelfs in Engeland\, de Verenigde Staten en Rusland voorgoed op de kaart zette.\nMet hun tweede album\, getiteld ‘Broken Heart For Sale’ (2012) werd de muzikale lat wederom hoger gelegd: Alle hoeken van de blues rock worden op dit album verkend. Een aantal tracks zijn voorzien van rijke arrangementen en meerstemmige zangpartijen die de nummers een bijna symfonisch karakter geven maar steeds voldoende ruimte bewaren voor het weergaloze gitaarspel van Paardekooper. De release van ‘Broken Heart For Sale’ vond plaats op 20 december 2012 in een strak gevulde ‘Boerderij’ te Zoetermeer. Een zaal waar de band al regelmatig optrad en waar Bas eerder een persoonlijk hoogtepunt beleefde als “special guest” tijdens een optreden van Walter Trout.\n\nJuni 2014 werd het Zoetermeerse poppodium wederom beklommen door Bas en Crue. Ditmaal voor de presentatie van het album “Songs From Room 111”. Met deze release (die op het moment van dit schrijven nog volop gepromoot wordt via lokale\, nationale en internationale radiostations en middels live optredens) heeft de band een volwassen album weten af te leveren waarop bluesrock en -ballads worden afgewisseld met door rock\, pop\, funk of jazz beïnvloedde tracks die tesamen een uniek en tegelijkertijd zeer prettig te beluisteren geheel vormen. Voor de opnames van “Songs From Room 111” verliet de band voor het eerst in zes jaar de eigen studio en toog naar Schenk Studio Amsterdam. Hier werden door opnameleider en co-producer Jan Schenk alle instrumenten tegelijk geregistreerd en heeft de band alle muziek\, inclusief solo’s\, volledig live ingespeeld. De analoge apparatuur van de studio geeft de opnames precies die warmte en het “randje” waarnaar de band lang op zoek was maar in de eigen studio niet kon realiseren. Het analoge pad is gevolgd tot en met de mastering van het album op de vermaarde EMI TG12410 mastering console van Abbey Road Studios\, London. Verantwoordelijk voor deze laatste muzikale stap is Abbey Road’s mastering technicus Sean Magee\, bekend van zijn werk met onder andere The Beatles\, Pink Floyd\, John Lennon en U2. Het resultaat van deze internationale samenwerking is te beluisteren op “Songs From Room 111” een prachtplaat vol dynamiek en voldoende afwisseling waarop een echte band te horen is.\nNog steeds is de band minimaal twee keer per week te vinden in hun oefen- en opnamestudio\, ongeacht het aantal optredens want zoals zij zelf zeggen: “Er is altijd een nummer dat we nóg beter kunnen spelen met wat oefening\, er is altijd een nummer dat nog af moet en er is altijd een nummer dat we nog moeten bedenken”. Maar het liefst zijn Bas Paardekooper and the Blew Crue “on the road” waar ze iedere show nog steeds met evenveel plezier en overgave neerzetten als hun eerste\, nu ruim zes jaar geleden.\nDe band bestaat uit:\nBas Paardekooper (Gitaar en Zang)\nAndré de Bruijn (Basgitaar en zang)\nRoel van Leeuwen (Drums en zang)\nWouter Hoek (Toetsen en Zang)\nAanvang 16.00 uur entree 10\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/bas-paardekooper-and-the-blew-crew/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160929T200000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160929T230000
DTSTAMP:20161002T145811Z
CREATED:20161002T145811Z
LAST-MODIFIED:20161002T145811Z
UID:4537-1475179200-1475190000@bluescafe.nl
SUMMARY:Danny Calima
DESCRIPTION:Donderdag 29 september Danny Calima \nDanny Kalima band also known as Pangea is a six piece band from apeldoorn the band play all kinds of musical styles with a twist of African feel . The band has performed there original stuff in events such as Yo fest and burning man festival \, was I awarded the best European youth forum best upcoming Band\nCurrently working on the first album to be released soon ..\nCheck us out in this link for a small feel our music …. \nhttps://m.youtube.com/watch?v=FHMzXdExHWQ
URL:https://bluescafe.nl/event/danny-calima/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20160930T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20160930T235500
DTSTAMP:20160921T111229Z
CREATED:20160921T111229Z
LAST-MODIFIED:20160921T111229Z
UID:4511-1475272800-1475279700@bluescafe.nl
SUMMARY:Bloezz
DESCRIPTION:Vrijdag 30 september: Bloezz \n \n“Wat gebeurt er als muzikanten met een verschillende muzikale achtergrond hun creatieve krachten bundelen? Luister! Zo klinkt Bluesrock met verwijzingen naar traditionele blues\, Jazz\, rock en funk. De bandleden komen uit Amsterdam\, Zoetermeer\, Rotterdam en Schiedam en hebben met verschillende bands opgetreden op diverse podia. Sinds de zomer van 2015 hebben ze elkaar gevonden in een gedeelde passie: Bloezz.\nEr is zoveel over deze muzikanten te vertellen\, dus ik zou zeggen\, kom gewoon kijken!!!!!\nRick Rietveld:    gitaar\nSerge van der Kuil:   bas\nMartin Waliana:     gitaar/zang\nTies Voskamp:     drums\nRaymunda Vervaeck:   zang\n\naanvang 22.00\, toegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/bloezz/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
END:VCALENDAR