BEGIN:VCALENDAR
VERSION:2.0
PRODID:-//Bluescafe Apeldoorn - ECPv6.16.5//NONSGML v1.0//EN
CALSCALE:GREGORIAN
METHOD:PUBLISH
X-WR-CALNAME:Bluescafe Apeldoorn
X-ORIGINAL-URL:https://bluescafe.nl
X-WR-CALDESC:Evenementen voor Bluescafe Apeldoorn
REFRESH-INTERVAL;VALUE=DURATION:PT1H
X-Robots-Tag:noindex
X-PUBLISHED-TTL:PT1H
BEGIN:VTIMEZONE
TZID:Europe/Paris
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20150329T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20151025T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20160327T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20161030T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20170326T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20171029T010000
END:STANDARD
BEGIN:DAYLIGHT
TZOFFSETFROM:+0100
TZOFFSETTO:+0200
TZNAME:CEST
DTSTART:20180325T010000
END:DAYLIGHT
BEGIN:STANDARD
TZOFFSETFROM:+0200
TZOFFSETTO:+0100
TZNAME:CET
DTSTART:20181028T010000
END:STANDARD
END:VTIMEZONE
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161201T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161201T235500
DTSTAMP:20160909T175649Z
CREATED:20160909T175649Z
LAST-MODIFIED:20160909T175649Z
UID:4500-1480620600-1480636500@bluescafe.nl
SUMMARY:JAMMEN!
DESCRIPTION:Jamsession: vanaf 19.30 kunnen de jonkies de sterren van de hemel spelen\, onder leiding van Henk. Vanaf ca. half negen de wat meer ervaren musici\, zij met eelt op hun vingers cq lippen.
URL:https://bluescafe.nl/event/jammen-8/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161202T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161202T235500
DTSTAMP:20160126T165422Z
CREATED:20160126T165422Z
LAST-MODIFIED:20160126T165422Z
UID:4076-1480716000-1480722900@bluescafe.nl
SUMMARY:STRANGER IN TOWN
DESCRIPTION:Vrijdag 2 december “Stranger In Town \n \n \nStranger In Town Band\nekalsbeek@live.nl\nMob:0641090544\nwww.strangerintown.nl\n\nStranger In Town\, Na zeer succesvol optreden in 2015 komt De Band Stranger In Town terug Naar Het Bluescafe.\n\nStranger In Town (Keeping The Blues Alive) \nThe band Stranger In Town started in Nov 2014 and from the beginning it was clear: Stranger In Town has the blues! It was a flying start. \nDe bluesband Stranger In Town zorgt voor een paar zinderende uren muziek waarbij je ogen en vooral oren te kort komt. Een afwisselend en swingend repertoire van traditionele en moderne blues. Met veel improvisatie en variatie wisselen bekende en minder bekende nummers elkaar af waarbij rock-\, en soulinvloeden niet geschuwd worden. \nBlues voor ouderen? Het is een misverstand waarmee Stranger In Town voor eens en altijd afrekent. Zes talentvolle muzikanten. Bruisend van jeugdige energie. Maar met een ouderwetse passie voor de blues\, gekruid met de beleving van het moment. De band maakt spannende muziek op het scherpst van de snaren. De blues van Stranger In Town is afwisselend\, dansbaar\, met humor\, soms diep droevig en af en toe… heel blij! \nEen avondje Stranger In Town is een rondje langs de hoogtepunten van de bluesgeschiedenis. De bluesliefhebber zal er zijn platenkast in herkennen. Blueslegendes komen voorbij in spel en zang. Zes vrienden met één doel voor ogen: een middag of avond muziek maken op avontuurlijke wijze. \n \nBezetting:\nCees Hooymans – Zang\nVincent Waller Diemont – Sologitaar\nEerde Kalsbeek – Drums\nEdwin Waller Diemont – Slaggitaar\nHugo Hoitink – Toesen\nIvo Koer – Basgitaar.
URL:https://bluescafe.nl/event/stranger-in-town/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161203T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161203T235500
DTSTAMP:20161129T085113Z
CREATED:20160519T201739Z
LAST-MODIFIED:20161129T085113Z
UID:4258-1480802400-1480809300@bluescafe.nl
SUMMARY:Frick\, Mo & Heart.
DESCRIPTION:Zaterdag 3 december: Frick\, Mo & Heart. \n \nFrick\, Mo & Hart is een Rhythm & Blues Power trio afkomstig uit Den Haag bestaande uit John Frick;  zang en gitaar\, Tom Moerenhout; slagwerk en zang en Nico Hart; basgitaar en zang. \n\nHet trio speelt stevige covers en eigen songs\n\n\nAanvang 22.00; toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/frick-mo-heart/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161204T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161204T193000
DTSTAMP:20161002T145058Z
CREATED:20161002T145058Z
LAST-MODIFIED:20161002T145058Z
UID:4535-1480867200-1480879800@bluescafe.nl
SUMMARY:Lumberjack Bluesband
DESCRIPTION:Zondag 4 december Lumberjack Bluesband \n \nDe Lumberjack Bluesband komt uit Den Haag en het begon allemaal ergens in 2008\, toen twee oude blues cracks besloten om een nieuwe bluesband beginnen. Een van de belangrijkste dingen was gewoon het plezier van het spelen van blues songs  en die een swingende uitvoering te geven zonder veel pretenties en hoogdravende woorden. Een gitarist \, bassist en drummer werden snel gevonden . Na enkele repetities een setlist met blues klassiekers  en een eerste  optreden op een straat festival was het begin van nog veel meer optredens. Optredens bij Hofstad Blues Festival\, de Paap\, Vlaardingen Bluesweekend \, Luxemburg\, Parkhotel Blues gevolgd door meer. En nu dan ook in het Bluescafe Apeldoorn.\n\nLumberjack Bluesband bestaat uit:\n– Jan Wagemakers\, gitaar en zang\n– Eric van Uum gitaar en zang\n– Willem-Jan de Vries bas\n– Ton Out op drums.\n\nAanvang 16.00 Toegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/lumberjack-bluesband/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161209T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161209T235500
DTSTAMP:20161125T172155Z
CREATED:20161125T172155Z
LAST-MODIFIED:20161125T172155Z
UID:4659-1481320800-1481327700@bluescafe.nl
SUMMARY:The Veldman Brothers
DESCRIPTION:Vrijdag 9 december The Veldman Brothers \n \nThe Veldman Brothers\, het ultieme bluesbroederschap. Al meer dan tien jaar aan de top van de Nederlandse bluesscene. De broers Gerrit (gitaar\, zang) en Bennie (toetsen\, mondharp\, zang) Veldman vormen al die tijd het onmiskenbare gezicht van de band. Daarachter hun rhythmbrothers Fred van der Wende op bas en Han Neijenhuis op drums. Vier (stief)broers zijn het. Alle vier met een bak aan ervaring\, maar vooral nog altijd met evenveel beleving\, passie\, energie en enthousiasme voor de blues en aanverwante stijlen.\nVijf albums en de nodige awards heeft de band inmiddels op zijn naam staan. In 2011 werden The Veldman Brothers onderscheiden met de Dutch Blues Foundation Award voor beste band. Het album Livin’ by the Day werd in 2014 door de Blues Foundation in Memphis\, USA gekozen in de internationale Top 5 van de beste zelf-geproduceerde bluesalbums. En ook ontvingen de vier bandleden individuele awards en/of nominaties voor hun prestaties. Niet voor niets is The Veldman Brothers één van de meest spelende bluesbands. In Nederland\, maar de band speelt ook in landen als Duitsland\, België en Frankrijk.\nHet is vooral de teamgeest die The Veldman Brothers zo’n bijzondere band maakt. Geen ego’s\, maar alles in dienst van de muziek en de song. Eigen songs vooral\, die zijn beïnvloed door oude (blues)helden als The Vaughan Brothers\, Muddy Waters\, Jimi Hendrix\, Elmore James\, Howlin’ Wolf\, Jimmy Smith\, The Fabulous Thunderbirds en ga zo maar even door. Maar bovenal hebben The Veldman Brothers een heel eigen\, herkenbare sound. Blues\, rhythm & blues\, westcoastblues en deltablues\, afgewisseld met vleugjes rock’n roll\, country en zelfs soul en funk.\nDat is ‘Blues & Roots – Straight from the Heart’. Dat zijn The Veldman Brothers!\n\nAanvang 22.00 uur entree 10\,-
URL:https://bluescafe.nl/event/the-veldman-brothers-3/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161210T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161210T235500
DTSTAMP:20161124T095916Z
CREATED:20161124T095809Z
LAST-MODIFIED:20161124T095916Z
UID:4656-1481407200-1481414100@bluescafe.nl
SUMMARY:Joost de Lange Rock/Blues Experience
DESCRIPTION:Zaterdag 10 december: Joost de Lange Rock/Blues Experience \n \nAls zanger/gitarist heeft Joost de Lange zijn eigen Rock/Blues Experience opgericht. Voordat Joost deze band oprichtte was hij al geen onbekende meer in de Rock en Blues scene. Hij speelde eerder in verschillende bands\, waaronder de Zeeuwse rockband Yes You Did\, waarmee hij 5 albums uitbracht en de Zeeuwse popprijs won.\nNa enkele bandwisselingen is in 2014 Ramses Donvil op de drums er bij gekomen. Joost en Ramses kenden elkaar al langer van de Jazz Studio in Antwerpen en ook van rock/blues-projecten uit de Vlaamse scene. In 2015 maakte Mitchell Goor met zijn strakke\, groovy baslicks de huidige lineup compleet.\nDit Blues/Rock Power Trio is een graag geziene gast in de Nederlandse en Belgische scene. Ze weten iedere gitaarliefhebber steeds weer te raken. Met veel optredens achter de rug op zowel grote als kleine podia heeft de band genoeg ervaring om een stevige show neer te zetten. Tijdens hun live-shows wordt een indrukwekkende mix gespeeld van vooral veel eigen werk en ook nummers van Jimi Hendrix\, Rory Gallagher\, Stevie Ray Vaughan. Weet u meteen in welke hoek u deze mannen muzikaal zoeken kunt.\nIn september 2014 werd de 4e CD Magic Crow uitgebracht. Deze CD kreeg zeer lovende recensies in oa. Blues Magazine en Roots Time; ook verschillende radiostations brachten de CD onder de aandacht. Met het nummer The Night Train werd een tweede videoclip opgenomen.\nDe CD Crazy Times is opgenomen in 2013. Hierna volgde ook de eerste videoclip met het nummer My Way. De CD kreeg een mooie recensie in het Engelse magazine Blues Matters en ook Bluesmagazine en Rootstime schreven er enthousiast over.\nDe CD Change It kwam uit in 2011. Met deze CD maakte Joost zijn eerste stap als zanger/gitarist. Hiervoor speelde hij vooral instrumentaal of werkte samen met zangers. Met Change It gingen de eerste optredens onder de naam Joost de Lange Rock/Blues Experience van start.\nDe CD Outlaw is opgenomen in 2010. Op deze CD staan alleen instrumentale nummers\, vrijwel allemaal geschreven door Joost voor zijn eindwerk aan de Jazz Studio Antwerpen. Je hoort op Outlaw veel verschillende invloeden en stijlen voorbij komen van gitaristen als Eric Johnson\, Steve Vai\, Paul Gilbert etc. Verder staan er enkele covers op van Joe Satriani en Freddy King. Het leverde in de Muziekkrant OOR een leuke recensie op. \nAanvang 22.00; toegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/joost-de-lange-rockblues-experience-3/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161215T193000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161215T235500
DTSTAMP:20160909T175809Z
CREATED:20160909T175738Z
LAST-MODIFIED:20160909T175809Z
UID:4502-1481830200-1481846100@bluescafe.nl
SUMMARY:JAMMEN!
DESCRIPTION:Jamsession: vanaf 19.30 kunnen de jonkies de sterren van de hemel spelen\, onder leiding van Henk. Vanaf ca. half negen de wat meer ervaren musici\, zij met eelt op hun vingers cq lippen.
URL:https://bluescafe.nl/event/jammen-9/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161216T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161216T235500
DTSTAMP:20161124T095054Z
CREATED:20161124T095022Z
LAST-MODIFIED:20161124T095054Z
UID:4653-1481925600-1481932500@bluescafe.nl
SUMMARY:Skinny Tom
DESCRIPTION:Vrijdag 16 december: Skinny Tom \n \nSkinny Tom\nHoewel de bandnaam zou vermoeden dat het een cynische verwijzing betreft naar onze bassist Tom Peters\, die ondanks vele diëten waarbij hij enkel vloeibare koolhydraten nuttigt niet in staat is gebleken enig gewichtsverlies te realiseren\, ligt het natuurlijk niet in onze aard om de spot te drijven met iemands handicap. Het zou niet gepast zijn om zoveel nadruk te leggen op het massieve\, omvangrijke en corpulente postuur van deze altijd gezellige en bovenal getalenteerde bassist die toevallig een maatje meer heeft. Nee\, de bandnaam verwijst natuurlijk naar de in 1976 aan heroïne overleden gitarist Tommy Bolin. Een vergeten talent die onder meer na Blackmore in 1975 bij Deep Purple speelde.\nEn zo is de link naar Skinny Tom ook snel gelegd: een vette blues – rock formatie die muziek speelt van de grootheden van weleer. Niet alleen Deep Purple\, maar ook legendes als Hendrix\, Stevie Ray Vaughan en Gary Moore worden afgewisseld met stukken van Robben Ford\, Cosmosquad en Sjako. Een mix van deze verschillende interpretaties van blues en rock garanderen een muziekervaring die nooit verveelt en de meest kritische luisteraar zal aanspreken. Een optreden van Skinny Tom is dan ook een ware beleving voor echte muziekliefhebbers!\nBandleden:\nTom Peters\, Yorick Wentink\, Richard Nijboer en Sander ’the smell’ Haafkes\nwww.skinnytom.nl\nwww.facebook.com/SkinnyTomBand\n\nAanvang 22.00 toegang vrij
URL:https://bluescafe.nl/event/skinny-tom/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161217T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161217T235500
DTSTAMP:20161214T145459Z
CREATED:20161214T145459Z
LAST-MODIFIED:20161214T145459Z
UID:4679-1482012000-1482018900@bluescafe.nl
SUMMARY:THE BULLFROG TASTE EXPRES
DESCRIPTION:Zaterdag 17 december THE BULLFROG TASTE EXPRES \n \nBullfrog Taste Express www.b-t-e.nl brengt een muzikaal eerbetoon aan een van de meest invloedrijke gitaristen uit de historie van de rock. Centraal staat hier natuurlijk Rory Gallagher\, de helaas veel te vroeg overleden Ier die met zijn afgeragde Strat is verworden tot een regelrecht icoon in de bluesrock.\nBTE bestaat uit:\nWilko van Beek maakte deel uit van onder meer I’ve got the bullets (de band waarmee Frederique Spigt doorbrak)\, terwijl hij met de hardrockformaties Hammerhead en Perfect Strangers in de jaren tachtig en negentig de hele wereld rondreisde.\nBassist Eric de Boer staat intussen al een slordige twee decennia op de Nederlandse podia. Zo speelde hij jarenlang in het trio rond Anand Mahangoe\, die eind jaren negentig werd uitgeroepen tot beste gitarist van ons land.\nHans in ’t Zandt is een veel gevraagd sessie muzikant die al op zijn achste levensjaar met drummen begon. Inmiddel sspeelt hij o.a. in Chinawhite\, Terra Nova\, The Chillfactor\, Cooper Inc.\, Parris\, Piledriver\, Time Machine\, Shake Awake\, Angel Dust en Bullfrog Taste Express.\nAanvang 22.00 uur vrij toegang.\n 
URL:https://bluescafe.nl/event/the-bullfrog-taste-expres/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161218T160000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161218T193000
DTSTAMP:20160902T151918Z
CREATED:20160902T151636Z
LAST-MODIFIED:20160902T151918Z
UID:4466-1482076800-1482089400@bluescafe.nl
SUMMARY:MIND OF THE BLUE.
DESCRIPTION:Zondag 18 december: Mind of the Blue. \n \nMind of the Blue was created in 2015. The five musicians came together and found out that they have an enormous musical connection. Within 4 months they already had a complete set list and were ready to perform.\nA couple of songs were already written by Dorien Sambros(31-08-1989).\nShe was raised in a musical family and has been writing songs with her guitar since she was eleven but it wasn’t until she was older that she discovered she could actually sing. She continued developing her singing and writing skills but most importantly she tried to gain confidence to get out there. Just singing and playing guitar wasn’t enough for her. She wanted a band to take her songs to their full potential. She found and brought four great musicians together.\nJoris Baarslag (24-05-1995)\, bass player. He met Dorien at school and they started making music together. He was taking bass lessons at the time to develop his skills and focussing on school.\nMichiel Spanjaard (10-06-1977)\, drummer\, is a hard working man in the IT world and a very gifted drummer. A year later he joined Joris and Dorien and the three did a couple of gigs with their former band. Unfortunately two of the band members had to leave. Well\, eventually that turned out to be a good thing. Dorien started searching for new members. They had a couple of auditions and found Jeffrey Ekkel and Hessel Hoornstra. They have a good connection on a personal but most importantly a musical level.\nJeffrey Ekkel (29-07-1988)\, keyboard player\, started playing keyboard in a band in 2002. In 2011 he joined a cover band as their guitarist. He tries to translate emotions to music. Dorien asked him to compose parts for their songs and was hugely impressed by what he had created.\nThen Hessel (18-05-1989)\, lead guitarist\, came in the picture. He played in a cover band at the time but really wanted to be able to compose his own parts and be more creative. He already made his own music at home and wanted to do more with that. The members from the band fell in love with how Hessel played and the things he just improvised. He was immediately asked to join the band. Then it all started\, they practiced and created new songs together. All of them being they’re own person with their own style and taste. Putting those different styles and influence together they created something new. Something called Mind of the Blue. \nHun eerste public performance ever on stage was in augustus 2016 in het Bluescafe. Dat sloeg in als een bom. Jan K. aarzelde niet en legde ze vast om in december terug te komen. Heb je ze gemist? Nu kun je het inhalen… On stage heeft Dorien een stem die je omver blaast\, en de andere podiumbeesten van Mind of the Blue volgen haar daarbij onnavolgbaar!!! \nAanvang 16.00\, toegang vrij.
URL:https://bluescafe.nl/event/mind-of-the-blue/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161223T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20161223T235500
DTSTAMP:20161214T145834Z
CREATED:20161214T145834Z
LAST-MODIFIED:20161214T145834Z
UID:4681-1482530400-1482537300@bluescafe.nl
SUMMARY:THE RUDE MOVE
DESCRIPTION:Vrijdag 23 december THE RUDE MOVE \nhttps://youtu.be/OIyveRNuJOQ \nOpgericht in 2008 onder de rook van Rotterdam heeft The Rude Move in de afgelopen jaren een goede naam als verrassende en energieke bluesband opgebouwd bij menig café en op festival podia in Nederland. \nMet stevige maar vooral gevarieerde Blues/ BluesRock covers\, stomende\, rauwe of meeslepende solo’s\, een gevoelige slow of een stevige Rock & Roll song dragen deze heren hun steentje bij aan de blues scène. \nJimi Hendrix\, Stevie Ray Vaughan\, Zz top\, Omar and the Howlers en eigen nummers worden met passie en plezier gespeeld. Want op het podium heeft The Rude Move altijd plezier en daar ligt de kracht van deze band. De nummers worden niet alleen goed gespeeld\, maar de lol die zij onder elkaar op het podium hebben\, heeft ook zijn uitwerking op het publiek. \nThe Rude Move bestaat uit ervaren muzikanten die hun sporen hebben verdiend en nu hun krachten gebundeld hebben in de Blues en altijd hun liefde voor muziek uitstralen. \nAanvang 22.00 uur vrij toegang.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-rude-move-4/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
BEGIN:VEVENT
DTSTART;TZID=Europe/Paris:20161231T220000
DTEND;TZID=Europe/Paris:20170101T020000
DTSTAMP:20161125T085004Z
CREATED:20161025T144832Z
LAST-MODIFIED:20161125T085004Z
UID:4591-1483221600-1483236000@bluescafe.nl
SUMMARY:Wild Card Party Band
DESCRIPTION:Oud en nieuw 2016 – 2017: Wild Card Pasrty Band \nThe Wild Card Party Band is een muziekcollectief opgebouwd uit een combinatie van ervaren muzikanten uit 2 bands\, De Gouwe Ouwe Dansband en UCIT\, die op zichzelf al  garant staan voor een swingende en spetterende oudejaarsavond! \nZang                   : Jan Westra \nZang/ gitaar         : Aldo Swager \nZang/ Toetsen      : John Hogenkamp \nBas                     : Arthur Verwoert \nDrums                 : Michiel Oudegeest \nZowel Aldo als John\, Arthur\, Michiel en Jan zijn ervaren muzikanten en spelen ieder nog in diverse andere bands. Bekende covers (van rock\, blues naar soul\, funk en disco) worden op een uiterst dansbare manier gebracht. Alle geledingen van het muziek- en dansspectrum komen voorbij. \nSWINGEND HET NIEUWE JAAR IN!! \nAanvang 22.00\, toegang: € 10 incl oliebollen en champage.
URL:https://bluescafe.nl/event/the-wild-card-party-band/
CATEGORIES:optredens
END:VEVENT
END:VCALENDAR